Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activităţi de branding şi marketing online şi sunt dispuşi să aloce un buget între 5000 - 50.000 de euro iar la nivel internaţional până la 200.000 de euro, arată datele 2web, companie care furnizează Consultanţă Branding şi servicii digitale user centered pentru antreprenori şi companii.
Anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identităţii vizuale care să ii diferenţieze de concurenţă şi să atragă noi categorii de clienţi.
Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:
Elaborarea strategiei;
Market research pentru stabilirea contextului în care funcţionează brandul;
Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
Design grafic pentru crearea identităţii vizuale a brandului (logo, materiale online, prezenţe digitale: site, reviste, reţele sociale);
Comunicare şi promovarea brandului pe pieţele externe.
Cum au perceput antreprenorii branding-ul într-un an pandemic
Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conştienţi de rolul de individualizare şi autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii şi de importanţa strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business. Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience şi loializare şi în egală măsură asociază rolul acestuia cu creşterea organizaţiei.
Conform datelor 2web, atunci când investesc în activităţi de branding şi marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizaţiei:
O mai bună vizibilitate şi diferenţiere a produselor;
Creşterea veniturilor şi notorietăţii brandului;
Definirea brandului şi transmiterea cât mai clară a mesajului către audienţele ce împărtăşesc aceleaşi valori;
Îmbunătăţirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
Recunoaşterea şi diferenţierea pe piaţa internaţională;
Diminuarea efectelor economice ale pandemiei şi brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.
Detaşat au câştigat campaniile de promovare din social media, evidenţierea brandului prin conţinut şi canale de Youtube, podcasturile nişate pe anumite teme şi competenţe dar şi distribuirea de content pe reţele sociale cu profil de business de tip Linkedin.
"Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii şi pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care "strigă", ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media şi prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viaţă şi de afaceri. Mulţi dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alţii din domenii precum construcţii au avut în continuare proiecte şi posibilitatea de a alege clienţii în funcţie de criteriile proprii", declară Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.
"Consumatorii dezvoltă o experienţă de tip "the gut feeling" cu un anumit brand, de la elementele vizuale şi până la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii să vadă avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o poziţionare într-o piaţă globalizată, într-un mod diferenţiat, adaugă Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.