Guvernul a aprobat Programul de marketing şi promovare turistică şi Programul de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2006, cu scopul de a creşte vizibilitatea oportunităţilor de turism din România. "Cele două programe se finanţează din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu 5 milioane de euro, din care, 60% pentru promovare şi 40% pentru dezvoltare", a declarat Ovidiu Marian, şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).
Aceste programe vor permite "finanţarea integrală sau confinanţarea în proporţie de 50%, împreună cu diverşi parteneri - autorităţi locale, ONG sau asociaţii profesionale - atît a programelor de promovare cît şi a celor de dezvoltare a turis-mului", a precizat şeful ANT.
Programul de marketing şi promovare turistică urmăreşte promovarea produselor turistice din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate. "Pentru prima dată după 1989, s-a alocat aproape un milion de euro, pentru promovarea turismului românesc pe piaţa internă", a declarat Ovidiu Marian.
Obiectivele Programului sînt: desfăşurarea de activităţi de comunicare integrată de marketing în scopul îmbunătăţirii imaginii României din punct de vedere turistic pe piaţa internă şi internaţională; promovarea produselor turistice din România în scopul creşterii circulaţiei turistice interne şi internaţionale; promovarea produselor turistice în funcţie de interesul specific fiecărei pieţe.
Prin intermediul acestui program vor fi finanţate în proporţie de 100% proiecte privind: tipărirea de broşuri, pliante, afişe, bannere de prezentare, realizarea de filme de promovare a ofertei turistice generale, CD-ROM-uri, DVD-uri, postere, precum şi crearea de obiecte specifice de reclamă sau protocol.
De asemenea, sînt finanţate acţiunile de promovare turis-tică specifică pe piaţa internă şi internaţională, între care: participarea la tîrguri şi expoziţii interne şi internaţionale; activităţi specifice de relaţii publice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţi ai mass-media, tour-operatori, şi formatori de opinie din străinătate; organizarea de evenimente pentru promovarea ofertei turistice româneşti; organizarea de acţiuni itinerante de promovare (road-show-uri) în stră-i-nătate. Prin program se cofinanţează, în proporţie de maximum 50%, proiectele de promovare a ofertei turistice româneşti. Mai pot fi cofinanţate în proporţie de maximum 50% şi tipărituri, site-uri, realizarea de CD-uri şi DVD-uri, pagini de Internet, emisiuni şi filme de turism, materiale audio-video, cataloage, ghiduri, albume, alte acţiuni de promovare a ofertei turistice.