Grupul naval Damen va disponibiliza 1050 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 870 reprezintă numărul angajaţilor care vor fi scoşi din producţia de nave din ţara noastră de către concernul olandez.
Ştirea care a apărut iniţial în presa olandeză, a fost confirmată de filiala din ţara noastră a companiei Damen, prin intermediul unui comunicat de presă.
Oficialii companiei arată: "La începutul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei în condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. În acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, preţul scăzut al petrolului a determinat parţial, o încetinire a activităţii în segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei Covid-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza în jur de 1050 angajaţi din întreaga lume. Modificările organizaţionale vizează, în cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. În România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, în vreme ce în Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup".
Pentru disponibilizarea angajaţilor, compania Damen a solicitat avizul consiliilor de muncă şi a avut consultări cu sindicatele din România şi din Olanda, se arată în comunicatul de presă.
"Nu excludem posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare. Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos în companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave", mai susţin reprezentanţii Damen.
Potrivit informaţiilor oferite de site-ul ocean-energyresources.com, şantierele navale ale companiei Damen au înregistrat o pierdere uriaşă anul trecut, constructorul confruntându-se cu probleme la mai multe proiecte care s-au dovedit mult mai mari decât se credea iniţial.
Damen a raportat o pierdere de 287 de milioane de euro, cea mai mare din istoria de 93 de ani a companiei, pandemia de Covid-19 având la rândul ei repercursiuni asupra activităţii constructorului de nave.
În acest moment, grupul Damen are 13.000 de angajaţi la nivel mondial.
Am dorit să aflăm dacă disponibilizările au legătură cu faptul că Damen a pierdut achiziţia publică privind construirea celor patru corvete multifuncţionale destinate Forţelor Navale române. Reprezentanţii companiei susţin că decizia a fost luată din cu totul alte motive.
Dacă analizăm însă faptul că din cele 1050 de persoane disponibilizate, 870 sunt din România, de la şantierele navale din Galaţi şi Mangalia, se pare că pierderea contractului cu Ministerul Apărării Naţionale a contat destul de mult în privinţa activităţii companiei olandeze şi a păstrării forţei de muncă actuale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.08.2020, 11:10)
Plauzibila , si la urma urmei justificata , legatura sugerata in ultimul paragraf .Oare nu era previzibila din capul locului ? Diferenta intre oferte a compensat oare aceasta situatie ,sau frica de DNA a fost criteriul hotarator ,indiferent de anvelopa financiara FINALA a afacerii?
2. Gata, incep disponibilizarile?
(mesaj trimis de Cristian în data de 06.08.2020, 11:48)
Gata, incep disponibilizarile in Romania. Corporatiile puteau sa astepte si ele macar pana dupa alegeri cand clar vom avea manifestari violente de strada. Frustrarea in popor e maxima, peste 90% din oameni nu mai au niciun fel de satisfactie din partea capitalismului, traind la limita subzistentei fizice.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Eu în data de 06.08.2020, 11:55)
Corect.Dar nu capitalismul e marea problema în România.Ci dictatura bugetarilor.75 % dintre români lucrează cu 1300-2200 lei pe luna.Iar la bugetari salariul pleaca de la 1000E.Si din această cauză,banii nu au nicio valoare,iar de prețul caselor/chiriilor nici nu mai vorbim!Astăzi daca nu ai macar un bugetar în familie(si e f greu sa intri in casta),este greu sa trăiești în România.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.08.2020, 22:44)
Orice sistem social fie el capitalist, comunist, mixt(cum e cel chinez) are avantaje dar si dezavantaje. depinde unte te aflii( in ce pozitie sociala). Masina care merge cu 80 km pe ora are si avantaje dar si dezavantaje, la fel ca cea care se dep[laseaza cu 320 km pe ora. Depinde ce te intereseaza.