Un procent impresionant de 99% dintre părinţii europeni consideră că abilitatea de a utiliza un computer este importantă în viaţa copiilor lor, arată un studiu independent realizat de Redshift Research pentru Intel Corporation.
Potrivit aceleiaşi analize, 50% dintre subiecţii aflaţi în zona Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), au declarat că utilizarea PC-ului de către cei mici este esenţială în dezvoltarea ulterioară a acestora. De asemenea, majoritatea adulţilor percep abilităţile de utilizare a unui PC ca parte integrantă în dezvoltarea unui copil, iar 98% dintre ei consideră că încrederea cu care cei mici utilizează PC-ul are un impact clar asupra dezvoltării lor profesionale.
Studiul citat mai relevă faptul că părinţii doresc, aproape în unanimitate (98%), că PC-urile să fie integrate în educaţie, dar aproape trei sferturi dintre repondenţi (73%) nu sunt satisfăcuţi de nivelul de susţinere primit de la guvernele lor, estimând că acestea ar trebui să facă mai multe pentru a facilita accesul la computere în şcoli.
Entuziasmul faţă de tehnologie este reflectat prin faptul că 93% dintre părinţi le oferă copiilor lor acces la un computer acasă, în timp ce peste 90% se consideră "foarte digitalizaţi", adică deţin suficiente informaţii tehnice pentru a nu se face de râs în faţa propriilor copii.
86% dintre copiii cuprinşi în EMEA utilizează un PC atunci când îşi fac temele pentru acasă, iar 81% dintre ei sunt implicaţi în reţele sociale, potrivit cercetării Redshift Research. De asemenea, 55% dintre părinţii copiilor cu vârste de la 13 ani în sus au declarat că un computer conectat la Internet le oferă copiilor un mijloc de a cerceta în proactiv şi a organiza activităţi recreative.
În privinţa momentului cel mai potrivit când propriul copil poate face cunoştinţă cu un PC, 24% dintre repondenţi consideră că vârsta ideală este înainte de 5 ani, în timp ce 65% sunt de părere că vârsta optimă ar fi până la 8 ani.
Compania Intel este cel mai mare producător de microprocesoare din lume, raportând, în primul trimestru al anului 2009, venituri 7,1 miliarde de dolari, în scădere cu 13% faţă de valoarea înregistrată în ultimul trimestru din 2008.