Piaţa auto din România a înregistrat, în ianuarie, cel mai mare declin din zona europeană, cu o scădere de 84,6%, relevă datele publicate ieri de către Asociaţia Europeană a Constructorilor de Automobile (ACEA).
Astfel, în prima lună din 2010 numărul maşinilor noi înmatriculate a scăzut de la peste 13.800 de unităţi, în perioada similară din 2009, la circa 2.100 de maşini.
În ceea ce priveşte mărcile comercializate pe piaţa locală, primul loc a fost adjudecat de Volkswagen, în timp ce locul secund i-a revenit mărcii Ford. Este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când Dacia nu s-a mai clasat pe primul loc al ierarhiei, clasându-se abia pe trei, informează Agerpres.
Totuşi, la nivel european, Dacia a avut, în ianuarie 2010, o cotă de piaţă de 1,6%, după ce vânzările au crescut cu 69%, până la 17.000 de unităţi.
România a înregistrat cea mai dramatică scădere a pieţei auto în topul ţărilor din regiune, pe locurile următoare figurând Ungaria (minus 54,7%), Bulgaria (minus 47,5%) şi Letonia (minus 46,2%).
La capitolul creşteri, prima poziţie i-a revenit Portugaliei (plus 62,1%), în timp ce pe locurile doi şi trei s-au clasat Suedia şi Danemarca (cu câte plus 35%), respectiv Grecia şi Italia, cu peste 30 de procente.
Potrivit statisticii ACEA, în toate cele 28 de state europene luate în calcul s-au înmatriculat, în ianuarie 2010, 1,05 milioane maşini noi, mai multe cu 13% faţă de luna similară din 2009.
În topul mărcilor, conduce Volkswagen (cotă de piaţă 11,3%), apoi Renault (9,2%), Ford (8,7%), Peugeot (7,6%) şi Fiat (7,5%).
ACEA este organizaţia europeană care prezintă situaţia înmatriculărilor din 28 de state europene, cu excepţia Ciprului şi Maltei, dar cu Islanda, Norvegia şi Elveţia.