Panasonic România a înregistrat în anul fiscal 2008- 2009, încheiat la 31 martie, o cifră de afaceri de 166 milioane de lei, în scădere cu 85% faţă de anul fiscal anterior şi cu 82% faţă de planul de afaceri estimat, a declarat reprezentantul companiei, Cătălin Săvulescu, citat de NewsIn.
Acesta a spus că investiţiile din acest an vor fi reduse cu 40% faţă de cele din 2008,având în vedere că Panasonic România estimează revigorarea pieţei de electronice şi IT cel mai devreme la mijlocul lui 2010.
Reprezentantul Panasonic România a explicat: ""Multe dintre companiile din România se bazează pe suport de la companiile mamă, majoritatea localizate în SUA, Germania, Franţa şi Japonia, ţări care sunt foarte afectate în acest moment. Revigorarea economiei americane poate influenţa pozitiv toate industriile, inclusiv pe a noastră. În plus, piaţa de IT şi electronice din România ar trebui să primească un push, de la economiile din Europa şi Japonia, pentru a-şi reveni. Însă, oricât de mult am dori noi ca firmele mari să investească în România, un impediment foarte mare îl constituie infrastructura. Firmele nu vor mai veni, pentru că acestea nu vor putea scoate marfa din ţară într-un timp foarte scurt"".
Pentru reducerea cheltuielilor, filiala locală a grupului nipon a schimbat operatorul de logistică şi este în discuţii pentru renegocierea chiriei sau chiar mutarea sediului.
""În acest moment, încercăm să ne adaptăm pe drum la modificările structurale ale competiţiei şi ale partenerilor, la problemele care sunt în piaţă şi la scăderea cererii, pentru a asigura, pe cât posibil, o profitabilitate necesară supravieţuirii. În prezent, targetul de vânzări este pe locul doi, mai importantă este supravieţuirea pe piaţă şi păstrarea structurii organizaţionale necesară operaţionalităţii. În afara reducerilor costurilor logistice, se va reanaliza structura bugetelor de marketing. De asemenea, vom încerca să ne reorientăm direcţia de promovare a brandului Panasonic pe canale de media mai eficiente, care beneficiază de costuri reduse faţă de cele tradiţionale. În plus, vom încerca ca, pe partea de parteneriate strategice, investiţiile să fie optimizate"", a declarat Cătălin Săvulescu.
Panasonic România are în prezent 40 de angajaţi şi nu prevede disponibilizări în acest an.
În ceea ce priveşte cota de piaţă în România, Panasonic se plasa la sfârşitul lui 2008 pe poziţia a patra, fiind devansat de principalii competitori Samsung, Sony şi Philips, potrivit unor estimări de piaţă.
""Ne dorim ca la sfârşitul lui 2009 să ajungem la o cotă de piaţă care să ne permită o poziţionare pe locul trei în ceea ce priveşte consumul de electronice din România. Ambiţiile sunt mari într-o piaţă afectată destul de mult de criză. Avem speranţe că, prin îmbunătăţirea strategiei de marketing şi prin noile produse pe care le vom introduce pe piaţa din România, până la sfârşitul acestui an, vom reuşi să ne îmbunătăţim poziţia"", a afirmat Cătălin Săvulescu.
Potenţialul pieţei de IT şi electronice este în scădere. Având în vedere că toţi jucătorii de pe piaţa de retail au anunţat restructurări destul de mari, acest lucru va influenţa negativ puterea lor de desfacere.
""Restructurările din retail vor avea un impact mare asupra consumului pe piaţa de electronice. Cea mai optimistă variantă este o scădere de 20%, cea mai pesimistă fiind o scădere cu 30-40%"", a apreciat Săvulescu.
Având în vedere că economia României a fost clădită 90% pe credite, reprezentantul companiei Panasonic crede că cea mai mare investiţie pentru revenirea sectorului în care îşi desfăşoară activitatea este în refacerea sistemului bancar. De asemenea, Cătălin Săvulescu apreciază că, pe termen lung, domeniul IT şi electronic ar trebui să crească cel mai mult.
""Conform unor studii de piaţă făcute de o companie specializată, gradul de penetrare pentru televizoarele cu tub plat este sub 30%, iar pentru camerele video, foto şi sistemele home cinema este sub 50%. Numai că, din cauza crizei, toată lumea este speriată şi este în stare de expectativă. Dacă ne uităm în jurul nostru, România este a doua ţară din zona centrală şi sud-est europeană ca suprafaţă şi ca număr de locuitori după Polonia, dar avem o putere de cumpărare foarte mică"", a adăugat managing directorul Panasonic România.
Panasonic a pătruns pe piaţa din România în 1996, când a preluat societatea Electronica Internaţional. Compania produce electronice, electrocasnice, echipamente electronice pentru dotarea avioanelor, echipamente medicale, componente, biciclete, precum şi echipamente electronice industriale.