Agricola, afaceri de peste 135 milioane lei în primul trimestru

Elena Deacu
Companii #Agro-alimentar / 28 aprilie 2015

Dacă în primul trimestru al anului 2014, Grupul de firme Agricola înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 15% faţă de 2013, după primele 3 luni ale acestui an creşterea cifrei de afaceri este de aproape 2% faţă de anul trecut, ajungând la circa 135,216 milioane lei.

Diminuarea ritmului de creştere, potrivit unui comunicat al companiei, este cauzată de scăderea cifrelor de afaceri generată de unele companii din grup care şi-au calibrat activitatea în funcţie de contextul de piaţă.

Companiile grupului care realizează CA mai mici în T1 2015 faţă de T 1 2014 sunt: Aicbac SA (creşterea vacilor pentru lapte şi culturi agricole), GA-NA SA (fabrică de nutreţuri pentru rumegătoare), Suinprod Siret SRL (creşterea porcinelor) şi Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine Agricola).

Pe de altă parte, companiile Grupului care produc şi vând sub brandul Agricola au înregistrat creşteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vânzărilor faţă de primul trimestru al anului 2014.

Astfel, Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 3 luni o creştere a cifrei de afaceri cu 4,65%, ajungând în prezent la circa 80,542 mil. lei (de la 76,960 mil lei anul trecut).

Vânzările de carne de pui au crescut 9% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 7%, efect parţial cauzat de scăderea preţului mediu al pieţei, tendinţă manifestată şi pe piaţa UE.

"Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Astfel, în trimestrul întâi Agricola a vândut cea mai mare cantitate de carne de pui de până acum, raportat la o perioadă similară, de început de an, respectiv 9.000 de tone. Mai mult, echipa de vânzări a reuşit să comercializeze în luna martie 3.371 tone carne de pasăre - cea mai mare cantitate vândută de Agricola într-o lună martie, lună de post", a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

De asemenea, potrivit domniei sale, în primele trei luni ale anului compania a vândut 56% din producţie în canalul de retail modern - o pondere record în ultimii ani, care favorizează recunoaşterea brandului nostru pe piaţa internă. "Mai pot menţiona că 8% din totalul vânzărilor de carne de pui reprezintă produsele inovatoare ale noastre, respectiv Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres şi Gama Uşor de gătit şi ne propunem ca, în 2016, această pondere a produselor inovatoare să crească la 15%. De altfel, începând cu septembrie vom dubla producţia de Pui Fericit deoarece piaţa cere acest produs valoros", a mai arătat Grigore Horoi.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primul trimestru cu 10%, ajungând la 20,915 mil lei (faţă de 19,036 mil lei în 2014), în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere la acest început de an: 15,96% creştere în valoare, respectiv 16,57% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o uşoară scădere planificată a volumelor de 15%, în trendul pieţei. "Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu Agricola îşi pătrează poziţia de lider detaşat în segment, cu o cotă media de piaţă de 50% în ultimul an. De asemenea, în contextul în care anul trecut am realizat investiţia de creştere cu 25% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate - în locaţia fabricii de fiert-afumate, controlăm cu atenţie diminuarea producţiei de salamuri fiert-afumate, pe care o vom compensa treptat cu producţia de produse proaspete (mititei, carne tocată, cârnăciori prospeţi). Am lansat şi produse noi, între care amintesc Cârnăciorii crud-uscaţi Salbă ", precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 14,8% (6,300 mil lei faţă de 5,488 mil lei în Q1 2014). Vânzările acestor produse au înregistrat 18,9 % creştere în volume, respectiv 16,5% creştere valorică.

"La această categorie de produse vorbim de o uşoară revigorare a pieţei şi de creşterea exporturilor. Am lansat, de asemenea, produse inovatoare: Nuggets de Pui şi Strips din piept de pui fără E-uri (sortimente ready-meals), precum şi Specialităţile premium semipreparate (crude, rulate manual şi legate, gata de pus la cuptor): Ruladă de curcan umplătă cu bacon şi prune uscate, Ruladă din pulpă de pui cu bacon şi rozmarin, Ruladă de porc umplută cu caise dulci şi cârnăciori, despre care echipa de la Europrod estimează că vor înregistra rezultate bune în vânzările acestui an", arată preşedintele Agricola Bacău.

Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 9,68% mai mare decât anul trecut (7,401 mil lei). În primele trei luni din 2015 au fost vândute 15,347 mil ouă proaspete.

Compania Agricola Magazine SRL a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% faţă de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numărul de magazine în care operează s-a redus faţă de perioada corespondentă de la 45 la 35 de unităţi.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2014 a împlint 22 de ani de la înfiinţare.

În 2014, Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen, 2014).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb