În plin regim de austeritate, în care la alte instituţii din agricultură personalul este disponibilizat din lipsa fondurilor, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) cumpără reviste de profil de circa 13.000 de euro.
Conform unor anunţuri de pe site-ul public de licitaţii din data de 14 august, APIA a cumpărat, prin negociere fără anunţ de participare, două publicaţii cu profil agricol în baza unor contracte de 32.400 de lei, respectiv 22.500 de lei.
Cele două achiziţii ale APIA însumează 54.900 de lei, aproximativ 13.000 de euro, o achiziţie care pare nejustificată în condiţiile actuale de austeritate bugetară decretată de premierul Emil Boc.
Reprezentanţii APIA justifică, în anunţurile publicate, alegerea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, că "lucrările, produsele şi serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate".
Contactat de ziarul BURSA, directorul general al APIA, Daniel Constantin, ne-a precizat că această achiziţie este utilă şi a fost efectuată în baza unor contracte semnate pe o perioadă de trei luni cu respectivele publicaţii.
Întrebat cum se justifică această cheltuială, Daniel Constantin a menţionat că, în baza contractelor semnate pe trei luni, (începând din 30 iunie), fiecărei unităţi din teritoriu a Agenţiei îi revine câte un exemplar din cele două publicaţii (n.r. o publicaţie apare bilunar, iar cealaltă săptămânal). APIA are 42 de centre judeţene şi 260 de centre locale.
Nu putem şti dacă aceste investiţii au adus vreun beneficiu fermierilor sau angajaţilor APIA, însă cu siguranţă, pe timp de criză, APIA face veritabile "plăţi şi intervenţii pentru agricultură".