Lanţul de supermarketuri Ahold Delhaize se îndreaptă către energia regenerabilă şi reduce temperatura în magazinele sale, pentru a compensa creşterea preţurilor la energie, informează Agerpres.
Şefii companiilor energetice şi oficialii din Europa au cerut companiilor şi gospodăriilor să economisească energia şi să adopte planuri de urgenţă, astfel încât să reducă dependenţa de importurile de gaze, dacă vor exista perturbări ale livrărilor, în urma războiului din Ucraina.
Ahold - proprietarul a peste 20 branduri de retail, inclusiv Albert Heijn în Ţările de Jos şi Stop & Shop în Statele Unite - este printre cei care reduc utilizarea electricităţii, în condiţiile în care preţul gazelor naturale ar urma să rămână ridicat în următorii ani.
De asemenea, companiile sunt sub presiune din partea consumatorilor şi investitorilor pentru a folosi mai multă energie regenerabilă şi a face mai puţină risipă, astfel încât să se îndeplinească obiectivele climatice.
"Vrem să arătăm consumatorilor atitudinea noastră proactivă. Pe de altă parte, într-adevăr economisim bani, ceea ce ne permite să ajutăm consumatorii să facă economii", a afirmat directorul financiar al Ahold, Natalie Knight, pentru Reuters.
Oficialul a adăugat că firma a instalat "un număr imens de panouri solare" la magazinele sale şi a redus temperatura.
De exemplu, "la centrul de distribuţie Albert Heijn sunt aproape 5.500 de panouri solare pe acoperiş, astfel încât într-o singură locaţie obţinem o cantitate de energie care ar ajunge pentru 900 de gospodării din Ţările de Jos", a explicat Knight.
Şi retailerii SPAR Austria şi Carrefour au anunţat că îşi reduc consumul de energie.