"Air Berlin" a anunţat că negociază vânzarea operaţiunilor cu trei companii, în timp ce două persoane apropiate situaţiei au spus că "Lufthansa" ar putea prelua majoritatea avioanelor operatorului aerian care a intrat în insolvenţă, relatează Reuters, potrivit News.ro.
Compania "Air Berlin", al doilea mare operator aerian din Germania, a solicitat marţi, protecţie faţă de creditori, după ce acţionarul "Etihad Airways" şi-a retras finanţarea după mai mulţi ani de pierderi.
Insolvenţa a survenit într-o perioadă în care mulţi germani sunt în vacanţă şi înaintea alegerilor generale din Germania programate în septembrie, factori care presează guvernul să ajute la minimizarea impactului asupra călătoriilor şi pierderilor de locuri de muncă.
Ministrul Transporturilor, Alexander Dobrindt, susţine ca "Lufthansa" să cumpere o mare parte din activele "Air Berlin", afirmând că Germania are nevoie de "un campion naţional" în aviaţia internaţională.
Berlinul a acordat un împrumut punte de 150 de miliarde de euro pentru ca avioanele "Air Berlin" să continue să zboare în următoarele trei luni, perioadă în care să fie găsit un cumpărător. Astfel sunt protejate 7.200 de locuri de muncă.
Falimentul "Air Berlin" oferă "Lufthansa" şi altor operatori şansa de a câştiga acces pe aeroporturi ca Berlin Tegel şi Desseldorf, cea mai mare companie aeriană germană dorind să îşi protejeze poziţia pe piaţa internă de rivalul low-cost "Ryanair".
Una dintre variantele prezentate de directorul general al "Lufthansa", Carsten Spohr, consiliului de supraveghere, este preluarea a până la 90 din cele circa 140 de avioane operate de "Air Berlin", toate acestea închiriate, a spus ieri una dintre surse.
Cele 90 de avioane ar include şi 38 de aeronave închiriate deja de "Lufthansa" de la "Air Berlin" şi divizia "Niki".
O altă sursă a spus că numărul de avioane ar putea fi mai mic de 90.
Adjunctul ministrului german al Economiei, Matthias Machnig, a afirmat, ieri, că activele companiei "Air Berlin" nu ar putea fi achiziţionate de un singur cumpărător din motive de reglementare, transmite Reuters, conform Agerpres.
"Este destul de clar că nu va fi o preluare a Air Berlin de către o singură companie aeriană. Aşa este necesar şi corect, din motive care ţin de reglementările de concurenţă şi antitrust", a afirmat Matthias Machnig pentru grupul media german Funke.