Reprezentanţii "Alcovin" intenţionează să-şi extindă exportul în China, după cum ne-au spus reprezentanţii companiei: "Pentru acest an suntem în tratative pentru a exporta vinurile noastre şi în China, deci există premize ca volumul de producţie destinat exportului să fie mai mare".
În prezent, societatea exportă între 20 şi 30% din producţie, în pricipal către Belarus.
Vinurile produse în crama "Alcovin" sunt distribuite în Bucureşti, Braşov, Brăila, Galaţi, Constanţa şi Tulcea
Reprezentanţii companiei ne-au declarat că, în anii trecuţi, au fost des-făşurate programe de retehnologizare a cramei prin programul FEADR, valoarea totală investită fiind de aproximativ 426.000 de euro. În acest an, vor fi continuate lucrările de modernizare a cramei, cheltuielile ridicându-se la aproximativ 80.000 euro.
SC Alcovin SRL a fost înfiinţată în anul 2002, având ca obiect principal de activitate producerea vinurilor din struguri, precum şi îmbutelierea şi comercializarea acestora. În prezent, compania are 80 de angajaţi.
Societatea deţine aproximativ 300 de hectare de viţă de vie, care se află în Podgoria Sarica Niculiţel, jumătate din suprafaţă fiind poziţionată în zona Cerna, în arealul situat între "Parcul Naţional Munţii Măcinului" şi "Rezervaţia Silvică Dealul Chervant", iar cealaltă jumătate pe dealul Carcaliu, într-o zonă protejată aflată în reţeaua Europeană - situl "Natura 2000".
În ultimii patru ani au fost plantate 150 de hectare de viţă nouă.
Soiurile de struguri cultivate de "Alcovin" sunt "Aligoté", "Fetească Regală", "Fetească Albă", "Sauvig-non Blanc", "Muscat Ottonel", "Tămâioasă Românească", "Riesling Italian", "Chardonnay", "Merlot", "Pinot Noir", "Cabernet Sauvignon", "Petit Verdot", "Shiraz", "Fetească Neagră", "Viognier".
În crama de la Măcin sunt produse vinuri albe, roşii şi roze.
În vara anului trecut, societatea a lansat gama "Pelegrin", în timp ce gama "Curtea Regală" a trecut printr-un proces de rebranduire prin care s-a urmărit cosmetizarea etichetei, schimbarea tipului de sticlă folosit şi îmbunătăţirea calităţii vinului.
Tehnologiile de vinificaţie sunt moderne, presupunând, printre altele, desciorchinare prin zdrobire, presări pneumatice, fermentaţie la temperatură controlată, toate tipurile de filtrări/stabilizări etc., iar fluxul tehnologic de obţinere a vinurilor albe este separat de fluxul vinurilor roşii.
Capacitatea de producţie a cramei este de aproximativ 2.300 de tone.
Până la intrarea pe rod a întregii suprafeţe plantate, compania produce la 60% din capacitate. Preţul vinurilor produse de "Alcovin" oscilea-ză între 10 şi 35 de lei.
În 2010, societatea a avut o cifră de afaceri de circa 5 milioane de lei, profitul ridicându-se la 350.407 lei, potrivit informaţiilor publicate de Minis-terul Finanţelor Publice (MFP).
Reprezentanţii companiei ne-au precizat că, pentru depăşirea crizei, societatea şi-a redus cheltuielile, şi-a micşorat costurile de producţie prin discuţiile avute cu furnizorii de materiale de ambalat (sticle, etichete etc.) şi prin identificarea de noi furnizori.
• Piaţa are nevoie în continuare de educarea consumatorului
Conducerea "Alcovin" consideră că pe piaţa pe care activează sunt mulţi producători importanţi de vin, concurenţa fiind acerbă: "Doar vinurile de calitate fac diferenţa".
Sursele citate susţin că piaţa are nevoie în continuare de educarea consumatorului: "Odată cu educarea consumatorului, acesta va deveni mai exigent atunci când alege vinul pentru consum, iar criteriile de selecţie vor fi din ce în ce mai diversificate, în funcţie de preferinţele fiecăruia".
Consumatorii încep deja să facă diferenţa şi să fie tot mai interesaţi de vinurile de calitate, motiv pentru care abordează, în principal, magazinele de specialitate, care, în ultima perioadă, au devenit din ce în ce mai numeroase, ne-au mai spus reprezentanţii societăţii.
Printre problemele pe care "Alcovin" le întâlneşte în activitate sa se numără cea care-i priveşte pe distribuitorii ce preferă să comercializeze şi să promoveze vinuri mai slabe calitativ, în detrimentul vinurilor de calitate.
Potrivit surselor citate, "oricând pot să apară producători cu vinuri de calitate, mai ales datorită faptului că o zonă nu seamănă cu alta, dacă ne gândim în primul rând la diversitatea solului unde sunt plantate viile, la elemente ce ţin de terroir, la tehnologiile de vinificare moderne şi nu în cele din urmă la priceperea vinificatorului".
Obiectivul companiei este crearea de diverse pârghii în vederea colaborării cu cât mai mulţi consumatori interesaţi de vinurile produse la Măcin.