Retailerul francez "Carrefour" şi rivalul său britanic "Tesco" aşteaptă ca în octombrie alianţa lor de achiziţii pe termen lung să devină operaţională, transmite Reuters.
Cu vânzări anuale combinate de 170 de miliarde de dolari, parteneriatul este destinat să asigure contracte mai bune de la firme ca "Nestle", "Procter & Gamble", "Unilever", "Danone", pentru a ajuta "Carrefour" şi "Tesco" să poată avea preţuri competitive.
În 2 iulie, "Carrefour" şi "Tesco" au anunţat crearea unei alianţe globale de achiziţii pe termen lung, în încercarea de a-şi reduce costurile. Este cel mai recent parteneriat din industria europeană de retail, afectată de sporirea concurenţei din partea gigantului american "Amazon".
"Alianţa, ale cărei condiţii financiare nu au fost date publicităţii, va acoperi relaţiile strategice cu furnizorii globali în domenii cum ar fi serviciile de marketing, colectarea datelor, achiziţionarea comună a produselor propriilor branduri şi bunuri care nu sunt destinate revânzării", se arată într-un comunicat al Carrefour, potrivit Agerpres.
Alianţa, care urmează să fie aprobată oficial în următoarele două luni, exclude produsele proaspete, în timp ce fiecare companie va continua să lucreze cu partenerii de furnizare la nivel local şi naţional. Autoritatea de concurenţă din Franţa va intervieva furnizorii afectaţi de tranzacţie, precum şi supermarketurile concurente, în timp ce va investiga tranzacţii similare între firmele franceze "Auchan", "Casino", "Schiever" şi grupul german "Metro", precum şi între "Carrefour" şi "Systeme U".
"Tesco", cel mai mare retailer britanic, cu vânzări de 51 de miliarde de lire sterline (67,2 miliarde de dolari), a fost restructurat de noul director general Dave Lewis, după ce scandalul contabil din 2014 a dus la scăderea popularităţii. Ca parte a procesului de redresare, "Tesco", care are operaţiuni în Europa de Est, Malaezia şi Thailanda, şi-a îmbunătăţit relaţiile cu furnizorii, sporind presiunile asupra rivalilor interni cu reduceri de preţuri.
Principalii rivali ai "Tesco" pe competitiva piaţă britanică sunt "Sainsbury", "Marks & Spencer", "Morrison" şi "Asda", subsidiara gigantului american "Wal-Mart", în timp ce grupul german "Lidl" înregistrează, de asemenea, o creştere semnificativă.
"Carrefour", cel mai mare retailer european, realizează majoritatea vânzărilor sale de 88 de miliarde de euro (102,5 miliarde de dolari) în Europa, în timp ce Brazilia este a doua sa mare piaţă, după Franţa. Acordul cu "Tesco" exclude afacerile "Carrefour" din China şi Polonia.
Recent, noul director general al "Carrefour", Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la "Amazon", dar şi noi parteneriate în China.
"Carrefour", cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după "Wal-Mart", va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, "Carrefour" este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.
De asemenea, vor fi vândute mai multe produse organice, ţinta până în 2022 fiind triplarea vânzărilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.
Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge în Franţa la o cotă de piaţă de 20% a vânzărilor alimentare online, şi va deschide în marile oraşe cel puţin 2.000 de magazine de proximitate în următorii ani. Investiţiile în comerţul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.
În urma măsurilor de restructurare, "Carrefour" speră să facă economii anuale de două miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) până în 2020.