Industria turismului are nevoie de stabilitate, iar actualul ministru al Turismului a înţeles şi înţelege tematica turismului, a declarat Alin Bucrea, CEO-ul agenţiei de turism Paralela 45.
Domnia sa a precizat: "Nu ştiu dacă va rămâne domnul Dobre. Din punctul nostru de vedere, al celor din breaslă, ne-am dori să rămână Mircea Dobre, chiar dacă nu pot spune că sunt foarte încântat de toate deciziile pe care le-a luat. Dacă vorbim de o schimbare, atunci, în următoarele două luni, vom fi nevoiţi să-l învăţăm şi pe noul ministru ce înseamnă alfabetul din turism".
Alin Burcea a mai spus că în prezent sunt acte normative în lucru care trebuie finalizate: "Ministrul trebuie să termine ce a început - garanţiile la agenţii. Ordonanţa a fost dată în decembrie 2017. Dacă nu se dau aceste norme, în mod corect, activitatea noastră va avea de suferit. Normele trebuie să intre efectiv în vigoare de la 1 iulie 2018".
CEO-ul Paralela 45 a mai adăugat că Mircea Titus Dobre a fost ministrul cu care s-a comunicat cel mai bine şi care a fost tot timpul prezent, iar pentru agenţiile de turism a fost singurul care a făcut ceva pe partea de garantare a pachetelor.
Alin Burcea a mai menţionat faptul că, la fel ca toţi ceilalţi actori din mediul de afaceri, şi operatorii din turism îşi doresc predictibilitate, stabilitate şi continuitate.
În ceea ce priveşte turismul, Alin Burcea a declarat că 2017 a fost un an bun pentru industria turismului, iar pentru 2018 nu sunt premise negative, iar tendinţa este de creştere.
CEO-ul Paralela 45 a declarat: "Începutul lui 2018 are perspective deosebit de bune, este un an în care românii sunt şi mai deschişi să călătoarească în străinătate. În perioada de Early Booking au rezervat cu 50% mai multe vacanţe în Turcia faţă de anul trecut, cu 20% mai multe pentru Grecia. Creşterea pentru Bulgaria este de 15%, pentru Spania şi România de 10%. În perioada de Early Booking aleg ce hotel doresc şi beneficiază şi de reducerile oferite de partenerii noştri hotelieri".
În perioada de Early Booking vacanţele au reduceri de până la 45% şi pornesc de la 320 de euro/persoană pentru un sejur de şapte nopţi, preţ care include zbor charter, cazare la un hotel de trei stele, transferuri şi asistenţă turistică. Pentru un sejur pe litoralul românesc tarifele de vacanţă încep de la 70 euro/persoană pentru un sejur de cinci nopţi la un hotel de trei stele.
Paralela 45 a înregistrat în 2017 un volum de vânzări de 50 milioane euro, în creştere cu 25% faţă de anul anterior, potrivit datelor companiei.
Reprezentantul agenţiei a precizat că cele mai mari creşteri s-au înregistrat anul trecut pentru circuite (+35%), touroperatorul având peste 120 de programe în ofertă, cu avionul şi autocarul, în Europa, Asia, Africa, America de Nord şi America de Sud. Cele mai vândute circuite au fost cele în Rusia, Portugalia, Israel şi Iordania, Italia, Spania şi Grecia. În cazul turismului individual, Paralela 45 a înregistrat o creştere de 23%, cele mai căutate destinaţii fiind România, Bulgaria, Grecia şi Turcia.
Datele companiei arată că vacanţele cu zboruri charter din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara au avut un plus de 18% în 2017, cursele săptămânale înregistrând un grad mediu de ocupare de 98%. Insulele din Grecia (45%), dar şi Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), urmate de Portugalia şi Croaţia, au fost cele mai căutate destinaţii. Odată cu lansarea noului portal, toamna trecută, rezervările şi vânzările de vacanţe s-au realizat într-un procentaj semnificativ şi online.
Pentru 2018, Paralela 45 estimează o creştere a vânzărilor cu 20% generată de noile destinaţii cu zboruri charter oferite, de destinaţiile consacrate, de noile circuite şi de creşterea cu 45% a turismului intern, impulsionat de voucherele de vacanţă.
Alin Burcea a declarat, referitor la voucherele de vacanţă, că volumul de vânzări pe baza tichetelor la nivelul ţării a fost anul trecut de 17 milioane de euro, infim faţă de potenţialul de 380 de milioane de euro.
În 2017, Paralela 45 a vândut vacanţe pe vouchere de vacanţă în valoare de aproximativ 120.000 de euro, potrivit oficialului agenţiei.
De la 1 decembrie tichetele de vacanţă, menite să impulsioneze turismul intern, vor fi transformate în prime în bani.
Alin Burcea a subliniat: "Salariaţii de la stat ar trebui să primească vouchere de vacanţă în 2018. Aştept cu interes să văd dacă acest lucru se va întâmpla".
Domnia sa a adăugat că Bucureştiul generează, în prezent, cel mai mare volum de vânzări de pachete turistice, peste 50% din business, dar restul ţări începe să crească şi în câţiva ani va depăşi Capitala.
De asemenea, Alin Burcea a anunţat că Simion Alb, fostul şef al biroului de promovare externă din New York, care a părăsit anul trecut Ministerul Turismului după închiderea biroului, lucrează acum pe partea de turism intern în cadrul agenţiei.
CEO-ul Paralela 45 a mărturisit: "Eu am avut şi un motiv de bucurie odată cu închiderea birourilor de promovare externă. Simion Alb de la New York a venit la mine şi m-am ales cu un director foarte bun".
Vânzările agenţiei pe partea de incoming au fost, anul trecut, de aproximativ un milion de euro. Agenţia pregăteşte acum lansarea unui site specializat pentru piaţa externă.
În 2018, touroperatorul a adăugat în oferta sa chartere din Bucureşti spre insulele Samos şi Lesbos (Grecia), litoralul albanez, Alanya (Turcia), sejururi în Puglia (Italia) şi pachete pe zbor charter spre Antalya din Târgu Mureş.
Paralela 45 a investit recent 120.000 euro în extinderea reţelei la 43 de agenţii proprii şi în franciză, inaugurând şapte noi puncte de lucru în Bucureşti, Braşov, Arad, Bacău şi Sfântu Gheorghe.
Pentru 2018, agenţia are în plan să deschidă alte cinci noi agenţii. Cel mai nou punct se deschide în ianuarie, la Bucureşti, în cartierul Militari.
Agenţia de turism Paralela 45 a fost înfiinţată în aprilie 1990, fiind una dintre primele trei agenţii private din România.