Alstom prezintă o tehnologie de gestionare a aglomeraţiei din trenuri

A.P.
Comunicate de presă / 6 iulie 2020

Alstom prezintă o tehnologie de gestionare a aglomeraţiei din trenuri

O tehnologie care utilizează inteligenţa artificială pentru ca operatorii şi autorităţile de transport să aibe instrument pentru gestionarea fluxului de pasageri, este noua versiune a Mastria, lansată de Alstom, anunţă ei printr-un comunicat de presă.

Soluţia permite operatorilor să se adapteze la diferitele cerinţe de distanţare socială şi cele privind adunările publice, apărute în urma pandemiei de Covid-19.

Mastria oferă operatorilor o vizibilitate sporită asupra distribuirii pasagerilor din trenuri şi staţii . De asemena, ea poate anticipa şi controla, în timp real, densitatea pasagerilor şi operaţiunile. Poate anticipa frecvenţa trenurilor, capacitatea şi numărul necesar de trenuri, precum şi fluxul de pasageri în staţii, potrivit comunicatului.

Aducerea împreună a numărului de trenuri cu cererea optimizează condiţiile de operare. În acest sens, se poate gestiona fluctuaţia cererii în timpul orelor de vârf sau pe durata evenimentelor speciale sau restricţiilor speciale de mobilitate, cum se întâmplă în cazul pandemiei de Covid-19.

Mastria adună date despre pasageri prin intermediul senzorilor de greutate ai trenurilor, aparatelor de emitere a biletelor, semnalelor de trafic, sistemelor de gestiune, camerelor de supraveghere video şi reţelelor mobile, pentru o imagine a fluxurilor de pasageri. Din acest punct, Mastria prelucrează informaţiile şi oferă operatorilor informaţiile şi recomandările necesare pentru a asigura şi anticipa, nivelurile exacte de ocupare, ca procent din capacitatea maximă. Sistemul poate sugera creşterea frecvenţei trenurilor, redistribuirea fluxului de persoane către anumite staţii, reajustările către alte sisteme de transport care afectează metroul, restricţionarea accesului în staţii sau chiar gestionarea distribuirii pasagerilor pe peroane pentru a-i alinia cu vagoanele cu mai mult spaţiu ale unei anumite garnituri.

Stephane Feray-Beaumont, Vicepreşedinte pentru Inovare şi Mobilitate Inteligentă din cadrul Alstom Digital Mobility, a spus: "Predictibilitatea înseamnă prevenţie. Capacitatea acestui instrument de a analiza milioane de date în timp real face din acesta un aliat indispensabil pentru operatori în permanenţă, dar mai ales în contextul zilelor noastre. În termeni mai simpli, Mastria corelează oferta de transport cu cererea, indiferent de condiţii. Toţi experţii sunt de acord că transportul public - şi în special cel feroviar - va continua să reprezinte baza mobilităţii urbane. Inteligenţa artificială va reprezenta partenerul nostru optim de călătorie în această nouă eră a mobilităţii."

Mastria a fost utilizat pentru Panama Metro. Obiectivul era acela de analizare a fluxurilor de călători şi oferirea unui mijloc de evitare a saturaţiei care apărea în momente imprevizibile şi doar în anumite staţii. În doar trei luni, şi mulţumită tehnicilor de învăţare aprofundată (reţele artificiale neurale care permit algoritmi de învăţare automată), saturaţia localizată putea fi prezisă cu până la 30 de minute înainte de a fi vizibilă, permiţând astfel luarea de măsuri de remediere prin care se reduceau cu 12% timpii de aşteptare în staţii.

În prezent, ca răspuns la contextul Covid-19, , se utilizează aceeaşi tehnologie pentru a adapta acţiunile operaţionale care păstrează încărcarea garniturii la 40% din capacitatea sa maximă, conform recomandărilor autorităţilor sanitare naţionale.

Mastria se bazează pe patru funcţii principale standard: monitorizare multimodală, gestionarea traficului, coordonarea operaţiunilor şi analiza predictivă. Aceste funcţii prezintă o capacitate ridicată de configurare şi pot fi combinate în funcţie de nevoile operatorilor.

Tehnologia preia date din sistemele externe de informare şi comandă folosind conexiuni sigure de reţea. Este flexibilă şi accesibilă, putând fi adaptată diferitelor reţele de transport de diverse mărimi. Ea poate fi extinsă pentru a include noi linii sau mijloace suplimentare de transport. Numeroasele implementări-pilot ale tehnologiei cu inteligenţă artificială a Mastria au dat deja rezultate în Paris, Florenţa, Zaragoza şi Panama.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb