Master Planul General de Transport al României este un document ce promovează în special proiectele din domeniul de transport terestru cu impact negativ ridicat asupra mediului, ţinând cont că statisticile internaţionale arată faptul că transportul rutier este de peste 35 ori mai poluant decât cel feroviar, susţin reprezentanţii Forumului pentru Transport Electric - AMM.
Potrivit acestora, autorii Master Planului promovează în contextul politicilor sustenabile accelerarea investiţiilor în infrastructuri rutiere în detrimentul celor feroviare şi navale. Astfel, în cadrul scenariilor pentru sustenabilitate economică şi sustenabilitate economică şi de mediu se afirmă la capitolul "sustenabilitate" următoarele: "nu i s-a acordat punctaj în cadrul AMC dar se ia în considerare prin pre-alocarea fondurilor pe sectoare: în acest scenariu: 51% rutier, 44% feroviar, 5% naval, căi navigabile interioare, intermodal şi aerian". Exemplele pot continua privind modul în care prevederile Cărţii Albe în Transporturi 2011 sunt răstălmăcite pentru a justifica lipsa de interes pentru transportul prietenos cu mediul.
"Deşi Uniunea Europeană a emis în 2011 un document programatic numit Cartea Albă a Transporturilor prin care cere în mod explicit transferul modal al traficului de mărfuri şi persoane dinspre sectorul rutier, mult mai poluant, către cele feroviar şi naval, mult mai prietenoase cu mediul, Ministerul Transporturilor împreună cu consultantul ce realizează documentaţia pentru Master Plan utilizează în mod voit date eronate pentru a demonstra supraeficienţa transportului rutier faţă de celelalte doua moduri de transport terestru. Este inadmisibil modul în care sunt prevăzute alocările bugetare, care încalcă şi principiul elementar de 1 euro pentru rutier la 1 euro pentru feroviar. Observăm că nici măcăr însumate feroviarul şi navalul nu urmează să se bucure de aceeaşi atenţie din parte autorităţilor române. Condamnarea la intoxicare şi îmbolnăvire, coroborată cu cea la sărăcie şi fuga investitorilor din ţara sunt elementul marcant al Master Planului", apreciază Octavian Udrişte, preşedinte al Forumului pentru Transport Electric - AMM.