Neconcordanţele apărute în defavoarea clienţilor între preţurile plătite la casele de marcat şi cele afişate la raft din marile lanţuri de magazine sunt cauzate în principal de erorile umane, potrivit unei analize realizate de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) şi Asociaţia GS1 România. În acest context, AMRCR şi Asociaţia GS1 România recomandă reţelelor de retail implementarea Codului de Bune Practici în Domeniul Scanării, potrivit unui comunicat al celor două instituţii.
Mesajul principal al Codului de Bune Practici în domeniul Scanării pentru companiile de vânzări en-gros şi en-detail este că preţul afişat la raft este identic cu preţul plătit la casă, după scanarea codului produsului, principalul beneficiu fiind creşterea încrederii şi satisfacţiei clienţilor. Până la acest moment, Praktiker România SRL, Metro Cash & Carry România SRL şi Selgros Cash&Carry SRL, membri ai celor două asociaţii profesionale, au implementat voluntar Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării. Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării a fost creat în 2006, pe baza experienţelor similare de la nivel internaţional.