Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a emis un ordin prin care aprobă utilizarea semnăturii electronice extinse la derularea formalităţilor vamale pentru mărfurile introduse şi scoase din Uniunea Europeană prin birouri vamale din România, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Utilizarea semnăturii electronice extinse se implementează în fază pilot pentru declaraţiile sumare de intrare depuse în aplicaţia ICS-RO pentru mărfurile ce urmează a fi introduse în Uniunea Europeană pe baza unei declaraţii sumare de intrare. Transmiterea de către declarant/reprezentant a declaraţiei sumare de intrare, a cererii de rectificare sau a cererii de rerutare, prin intermediul aplicaţiei ICS-RO, la biroul vamal se realizează cu semnătură electronică extinsă. Aplicaţia ICS-RO transmite mesaje de răspuns către declarant/reprezentant, având ataşată semnătura electronică extinsă. În cazul în care declaraţia sumară de intrare a fost selectată de unul sau mai multe criterii de risc comunitare/naţionale sau pentru control, mesajul «eliberare pentru intrare» transmis de către lucrătorul vamal are ataşat semnătura electronică extinsă", se arată în comunicare.
Utilizarea semnăturii electronice extinse în aplicaţia ICS-RO este facultativă pentru o perioadă de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. După expirarea acestui termen utilizarea semnăturii electronice extinse devine obligatorie, potrivit ANAF.
Ordinul se publică în Monitorul Oficial, Partea I şi intră în vigoare la data de 15 septembrie.