Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) s-au întâlnit, luna aceasta, cu autorităţile publice locale din ţară pentru a prezenta responsabilităţile ce le revin în urma adoptării Legii numărul 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice.
Întâlnirile se înscriu în campania de informare demarată de ANCOM, la începutul acestui an, pentru a facilita implementarea "Legii infrastructurii", conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Unul dintre obiectivele urmărite este ca, până la finalul lunii octombrie, condiţiile de acces pe proprietăţile publice deţinute de cel puţin 80% dintre unităţile administrativ-teritoriale din ţară să fie redactate şi transmise ANCOM pentru a fi introduse în baza de date pe care aceasta o administrează.
Legea privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice sprijină dezvoltarea de reţele de comunicaţii electronice la nivel naţional şi stimulează investiţiile în reţele şi infrastructuri de comunicaţii, şi concurenţa între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice. Aceasta stabileşte condiţiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii ori mutării reţelelor de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, modul de utilizare partajată a elementelor de infrastructură, şi măsurile privind construirea de reţele de comunicaţii electronice.