Actualizare 18:06 Patronatele şi sindicatele portuare amână întâlnirea cu CN APM
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" Constanţa şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) nu pot da curs invitaţiei de a participa mâine la întrevederea cerută de Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" (CN APM) Constanţa, din cauza întâlnirilor deja stabilite de reprezentanţii celor doua organizaţii reprezentative.
De asemenea, patronatele şi sindicatele cer "schimbări structurale complete" în ceea ce priveşte conducerea CN APM. "având în vedere actul de administrare defectuos şi lipsa unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa, chestiuni sesizate în numeroase rânduri" de către cele două organizaţii.
"Având în vedere motivul acestor proteste, cât şi revendicarea principală, respectiv revocarea mandatului membrilor Consiliului de Administraţie, cât şi a conducerii executive a CN APM S.A., va solicităm ca ordinea de zi a întâlnirii propuse să cuprindă că puncte de discuţie, inclusiv problemele ce au generat acest protest. În consecinţă, vom da curs invitaţiei dvs., urmând a va comunica data şi ora agreate, după ce veţi completa punctele de discuţie ale întrevederii şi ne veţi comunica cine vor fi reprezentanţii Companiei Naţionale «Administraţia Porturilor Maritime» S.A. Constanţa, ce urmează a participa la această întrevedere", conchide comunicatul citat.
(Valentin Busuioc)
------
Angajaţii din portul Constanţa, reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, alături de agenţii economici din Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar", protestează de astăzi , până în 10 aprilie, zilnic, între orele 7,30 şi 18,00 , faţă de "incompetenţa şi abuzurile conducerii companiei care administrează portul Constanţa-CN APMC".
Potrivit surselor din presă, sunt prezenţi aproape 200 protestatari care cer demisia conducerii Administraţiei Portului Constanţa. Protestatarii contestă, printre altele, intenţia transformării Portului Vechi, din apropierea Cazinoului, într-o zonă citadină, cu hoteluri, restaurante, cazinouri, acuzând că, de fapt, Masterplanul portului a fost întocmit de fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Preda, zis Valerică, "băiatul performant" al lui Radu Mazăre.
Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, susţin că Master Planul portului a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanţa (CN APMC) şi comunitatea portuară, în pofida manifestării constante din partea lor a interesului şi a disponibilităţii privind un dialog constructiv asupra acestei tematici.