Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, şi-a propus realizarea acţiunilor de control, într-o abordare unitară, la nivelul întregii ţări, pentru a creşte gradul de eficienţă a activităţii comisarilor, campania "Caravana Consumatorilor" s-a aflat la Iaşi, în ultimele două zile, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, echipele Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Nord-Est Iaşi au fost coordonate, în acţiunile de control întreprinse, de directorul general Paul Anghel.
Au fost controlate 5 supermarketuri Lidl, din municipiul reşedinţă de judeţ, iar pentru neregulile constatate, în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul drepturilor consumatorilor, comisarii ieşeni au aplicat sancţiuni contravenţionale importante:
-amenzi în valoare de 98.000 lei
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme
-oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor, pentru unul dintre magazine
-propunere pentru închiderea temporară a 3 magazine, pentru o perioadă de până la 6 luni
-propunere pentru închiderea temporară a unuia dintre magazine, pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni
Dintre cele mai importante abateri constatate se menţionează:
-comercializarea unor legume şi fructe depreciate, modificate organoleptic, în amestec de calibre diferite
-utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate cu acumulări de praf, rugină, condens şi resturi alimentare
-folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate cu poliţele şi paviment murdare
-existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare la congelatorul de materii prime, produse de panificaţie şi patiserie congelate
-utilizarea unor vitrine neigienizate pentru expunerea în vederea comercializării pâinii şi produselor de patisserie
-utilizarea unor vitrine frigorifice pentru îngheţată neigienizate corespunzător
-folosirea unor condiţii de depozitare care nu corespund celor recomandate de producători.
-practici comerciale incorecte referitoare la modul de informare a consumatorilor pe produs sau la raft
-nerespectarea regimului promoţiilor, neexistând la comercializare produsul de referinţă al pachetelor de tip multi packaging, se mai arată în comunicat.