Producătorul auto american Ford Motor estimează că va vinde, în acest an, în China, peste 1 milion de vehicule, conform Wall Street Journal.
John Lawler, directorul Ford Motor China, se aşteaptă ca industria auto chineză să înregistreze o creştere, în acest an, între 7,5% şi 8%. Anul trecut, Ford şi societăţile mixte pe care le deţine în China au vândut 935.813 vehicule în această ţară, cu 49% mai multe decât în 2012.
Potrivit planului adoptat în 2011, Ford va investi în China 5 miliarde de dolari pentru sporirea numărului facilităţilor de producţie, de la 5 la 9. În 2015, gigantul american va inaugura o fabrică în oraşul Hangzhou, care va costa 760 de milioane de dolari şi va produce 250 de mii de vehicule pe an. Până atunci, Ford se aşteaptă ca producţia sa din China să crească la 1,2 milioane de vehicule de pasageri, dublu faţă de nivelul din 2012. Tot până la sfârşitul lui 2015, compania auto vrea să introducă pe piaţa chineză 15 modele noi.
Luna trecută, vânzările Ford în China (cea mai mare piaţă auto din lume) au crescut cu 63%, ajungând la 72.598 de automobile, datorită lansării de noi modele, de calitate ridicată şi eficiente energetic. Datorită tehnologiei inteligente şi securităţii sporite, Focus a fost cel mai bine vândut model Ford. În ianuarie, în China, au fost livrate 36.385 exemplare Ford Focus, mai multe decât în perioada similară din 2013 (33.632 unităţi).
IHS Automotive estimează că Ford Focus a fost, anul trecut, cel mai bine vândut vehicul de pasageri în China. Changan Ford Automobile (CAF), societatea mixtă prin care Ford produce vehicule de pasageri în această ţară, a vândut în ianuarie 70.038 de unităţi, în creştere cu 62% raportat la perioada similară a anului trecut. Tot luna trecută, divizia de vehicule comerciale, Jiangling Motors Corporation (JMC), a anunţat majorarea vânzărilor cu 28%.
China a devenit prima ţară în care vânzările auto au depăşit pragul de 20 de milioane într-un an. Marii producători auto străini (Toyota, General Motors, Ford şi Volkswagen) au livrat un număr-record de maşini în această ţară.
Luna trecută, Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au crescut, în 2013, cu 13,9%, până la 21,98 milioane de unităţi. Rezultatele depăşesc cu mult estimările analiştilor (care prognozau un avans de 7% în 2013), marcând o redresare solidă pe cea mai mare piaţă auto din lume, după doi ani de stagnare a piaţei. CAAM estimează că, în 2014, vânzările de automobile ar putea depăşi în China 24 de milioane de unităţi, mulţumită urbanizării şi majorării veniturilor.
CAAM mai transmite că, anul trecut, vânzările de autovehicule pentru pasageri (excluzând autobuzele şi vehicule comerciale) au urcat la 17,93 milioane unităţi şi ar putea înregistra anul acesta un avans de 9-11%. Tot în 2013, Ford Focus a fost cea mai bine vândută maşină în China, în timp ce modelul Haval al grupului chinez Great Wall a fost cel mai bine vândut SUV. De asemenea, anul trecut, livrările Ford China au sporit cu 49%, la 935.813 unităţi, depăşind pentru prima dată Toyota.
Mai mult, în 2013, grupul american General Motors (pentru care China este cea mai mare piaţă) a consemnat un avans al vânzărilor de 11%, la 3,16 milioane de unităţi, însă riscă să fie depăşit de întreprinderea germană Volkswagen, care, în primele 11 luni ale anului trecut, a vândut în China 2,96 milioane de vehicule.
Tot anul trecut, Toyota a coborât pe locul 6 în topul producătorilor străini din China, înregistrând un avans al vânzărilor de 9,6%, la 917.500 de unităţi. În acelaşi timp, producătorii auto Nissan şi Honda Motor, din Japonia, au raportat vânzări-record, după declinul din 2012.
Chiar dacă ritmul de creştere a vânzărilor a încetinit în ultimii ani, firma de cercetare de piaţă JD Power estimează că, în 2018, consumatorii chinezi vor cumpăra până la 35 de milioane de autoturisme pe an.