Producătorul german de software SAP SE, cu activităţi şi în România, a înregistrat venituri totale de 17,5 miliarde euro în 2014, în creştere cu 5% comparativ cu anul precedent, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Anul trecut, compania a raportat o creştere puternică pe segmentul cloud, veniturile din subscrieri şi servicii de suport ajungând în 2014 la 1,1 miliarde euro, în avans cu 45% faţă de anul anterior. De asemenea, încasările din software şi servicii software conexe au sporit cu 7%, către 14,8 miliarde de euro. Veniturile sunt exprimate non-IFRS şi sunt calcultate la curs valutar constant.
Achiziţia Concur Technologies (furnizor de software pentru gestiunea cheltuielilor cu angajaţii), în decembrie 2014, a contribuit la lansarea celei mai mari reţele de turism corporate, piaţă estimată la 1.200 miliarde doari. În această reţea, mai mult de 1,7 milioane companii din întreaga lume realizează tranzacţii pentru deplasări în interes de serviciu de peste 700 miliarde dolari - mai mult decât achiziţiile de pe Amazon, eBay şi Alibaba la un loc. De asemenea, atenţia acordată de SAP soluţiilor pentru simplificarea experienţei clienţilor a contribuit la creşterea de anul trecut. Platforma omni-channel hybris, alături de Cloud for Sales, a contribuit la creşterea veniturilor din software, subscrieri cloud şi servicii de suport în 2014, se mai arată în comunicat.
Bazându-se pe creşterea din 2014 pe segmentul cloud, SAP estimează că afacerile din subscrieri cloud şi servicii suport se vor ridica la 1,95-2,05 miliarde euro în 2015. Limita superioară a acestei estimări ar reprezenta o creştere cu 86% şi este de aşteptat ca noile achiziţii, Concur şi Fieldglass, să contribuie în proporţie de aproximativ 50% la această creştere. Per ansamblu, compania se aşteaptă în 2015 la o majorare cu 8% - 10% a veniturilor din cloud şi software, conchide comunicatul citat.