APIA:  Livrările totale de autovehicule au crescut cu 15,9%, în primele două luni din 2015

Elena Deacu
Companii #Auto / 19 martie 2015

Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), au crescut în primele două luni din 2015 cu 15,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor din Buletinul Statistic APIA.

În interiorul acestei creşteri, avem autoturismele cu +14,6%.

Şi pe plan european observăm o evoluţie pozitivă la acest început de an în care creşterea pe segmentul de autoturisme este de 7% comparativ cu anul 2014. Pe cele două grupe de ţări analizate (EU15 şi EU 13) creşterile sunt de 7,4% şi respectiv 3,1%.

În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în aceste prime două luni din 2015, de 87%, pondere uşor mai mare decât cea înregistrată în perioada similară din 2014 (86%).

Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcăm o tendinţă de creştere a importurilor de autovehicule rulate, care după două luni din 2015 înregistrează o creştere de 15,6%, comparativ cu primele două luni din 2014, peste 60% (21.750 unităţi) dintre acestea având o vechime mai mare de 10 ani. Astfel, avem după două luni din 2015 un raport de 3,4 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, similar cu cel care era şi după două luni din 2014.

În luna februarie 2015 s-au produs 35.222 de autovehicule, cu 5,8% mai puţine decât în luna similară a lui 2014. Cumulat cu luna ianuarie, se ajuge la o producţie totală pe primele două luni de 69.056 unităţi, cu 1,5% mai mică decât în perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 58.297 sunt produse de către Dacia şi 10.759 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 27.364 unităţi (cu 23,7% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (14.567 unităţi), Ford B-MAX (10.759 unităţi), Dacia Sandero (9.641 unităţi) şi Dacia Logan MCV (6.725 unităţi).

Cu cele 63.409 unităţi exportate în primele două luni din 2015, consemnăm o creştere totală de 3,5% faţă de perioada similară din 2014.

Cel mai exportat model în aceste două luni din 2015 a fost Dacia Duster (26.522 unităţi), urmat de Dacia Logan (11.812 unităţi) şi de Ford B-MAX (10.578 unităţi).

Ar mai fi de remarcat faptul că aproape 92% din producţia naţională realizată în primele două luni din acest an a fost exportată, comparativ cu 87% cât s-a înregistrat anul trecut.

Cu un volum total de 12.654 unităţi vândute în aceste prime două luni din 2015, consemnăm faţă de perioada similară din 2014, o creştere totală importantă, de 15,9%, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu un +14,6%.

La autoturisme, top-ul pe mărci în luna februarie 2015 este condus de către Dacia, cu 3.441 unităţi vândute (33,5% din total), urmată de Skoda 1.134 unităţi (11%); Volkswagen 1.108 unităţi (9,8%); Ford 650 unităţi (6,3%); Renault 599 unităţi (5,8%); şi Opel, 440 unităţi (4,3%).

Pe modele, cu cele 1.339 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime două luni din 2015, urmat de Dacia Duster, Dacia Sandero, Skoda Octavia şi Logan MCV.

Analizând segmentarea pe clase, observăm că după aceste prime două luni, cu excepţia Claselor B şi Sport care înregistrează scăderi, toate celelalte cosemnează creşteri, unele chiar semnificative (peste 20%).

In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel, continuă să domine piaţa cu o pondere care ajunge la 62,8%, relativ similară cu cea care se înregistra în februarie 2014 (62,2%), 8 mărci şi respectiv 6 modele având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (62,8%).

In ceea ce priveşte norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul că deşi obligativitatea pentru Euro6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja mărci care oferă astfel de motorizări. Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele două luni din 2015, cca. 14% sunt autoturismele cu motoare Euro6, în timp ce în perioada similară din 2014 acest procent era de numai 1,4%.

O altă analiză de interes specific, ar fi clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă. După acest criteriu, situaţia se prezintă astfel: 32% sunt de proveninenţă autohtonă, 18,4% sunt import Germania, 11,3% - Cehia, 7,6% - Spania şi 7,4% - Franţa.

========= //

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb