CFR Marfă doreşte un nou plan de redresare. Conducerea societăţii a înaintat Tribunalului Bucureşti o cerere de intrare în procedura de concordat preventiv, demers juridic care a dus la constituirea Dosarului nr.969/3/2020.
Conform Legii 85/2014, concordatul preventiv este "un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, şi creditorii care deţin cel puţin 75% din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare şi de realizare a creanţelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află".
Concordatul preventiv este o procedură total lipsită de transparenţă (spre deosebire de insolvenţă/faliment) - iar în practică firmele care au trecut cu bine de această procedură sunt foarte puţine. Noua procedură se va face, aşţa cum scrie legea, pe banii creditorilor, inclusiv ai Guvernului, căreia CFR Marfă trebuie, conform deciziei Comisiei Europene, să îi returneze ajutorul de stat acordat ilegal în anul 2013, în valoare de 380 milioane euro.
CFR Marfă a înregistrat în perioada 2008-2018 pierderi în valoare de 2,5 miliarde lei. La sfârşitul anului 2018, compania de stat a raportat 5813 angajaţi, pierderi de 158 milioane lei, la o cifră de afaceri de 716,16 milioane lei şi datorii de 1,2 miliarde lei.