Combinatul ArcelorMittal Galaţi furnizează oţel pentru construirea, la Şantierul Naval Damen din Galaţi, a unui vas de cercetare antarctic de aprovizionare care are capabilităţi de spărgător de gheaţă, nava fiind solicitată de Guvernul australian. Livrarea este programată în aprilie 2020.
Potrivit unui comunicat al ArcelorMittal, citat de news.ro, vasul de cercetare antarctic de aprovizionare şi care are capabilităţi de spărgător de gheaţă va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica, fiind solicitat de Guvernul australian. În prezent, nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Şantierul Naval Damen din Galaţi.
"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar şi capacitatea echipei locale de a se transforma şi a se adapta la cerinţele speciale ale clienţilor noştri", a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galaţi.
Astfel, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 şi EH36, iar oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face faţă provocărilor apelor polare.
Proiectat pentru a face atât cercetare, cât şi aprovizionare în apele antarctice, vasul va putea sparge gheaţa groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri şi va aproviziona staţiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament şi personal. Nava va avea laboratoare ştiinţifice şi birouri pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi.
"Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare - o treime dintre ele trebuiau să fie subţiri şi late, cu grosimi de 6 - 8 milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură", mai arată ArcelorMittal Galaţi.
Pentru a recunoaşte în mod formal începerea construcţiei navei, la ceremonia oficială, conform tradiţiei, mai multe monede au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european ajuns în Tasmania. Acolo se află Divizia Antarctică a Australiei şi tot acolo, în Hobart, va fi şi portul navei. Livrarea navei către Guvernul australian este programată pentru aprilie 2020.