Ascendis, companie de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale, a încheiat un parteneriat cu Ipsos Interactive Services (IIS) - Centrul de Excelenţă al grupului Ipsos pentru Colectare Online şi mobile de Date - cu scopul de a realiza studii de piaţă pentru companiile din România, dedicate zonei HR, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Ascendis îşi propune ca, în acest an, să ajungă la vânzări de 300.000 de euro pe acest segment de piaţă, pe fondul interesului manifestat de clienţi pentru astfel de cercetări.
Bogdan Ciubotaru, consultant şi trainer Ascendis, responsabil de divizia Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services (IIS) a declarat: "În prezent, piaţa forţei de muncă este condusă de cei mai buni dintre candidaţi. Acesta este efectul unei oferte de muncă supradimensionate faţă de disponibilul pieţei de muncă, iar impactul se vede în toate industriile. Dacă acum 10 ani la un anunţ de recrutare aplicau 200 de candidaţi şi aflam că 10 dintre ei nu erau calificaţi pentru poziţia respectivă, astăzi, la acelaşi anunţ, aplică doar 10 candidaţi şi niciunul nu are pregătirea necesară. Atragerea şi retenţia angajaţilor potriviţi sunt două dintre preocupările esenţiale ale managerilor români în 2018, iar pentru a gestiona aceste probleme, organizaţiile au nevoie de un diagnostic. Aşa a luat naştere divizia de studii de piaţă a Ascendis".
Noua divizie Ascendis le va pune la dispoziţie clienţilor, pentru început, două tipuri de studii: online climate surveys - care măsoară atât percepţia despre companie a candidaţilor din piaţă (studii de climat externe sau brand de angajator), cât şi satisfacţia propriilor angajaţi ai companiei (studii de climat interne) şi market surveys - studii de piaţă complexe, pe o populaţie reprezentativă, ce oferă informaţii critice în luarea deciziilor de business. Preţul unui sondaj variază, în funcţie de gradul de complexitate şi target-ul vizat, conform sursei citate.
Ileana Pârvu, Managing Director, Ipsos Interactive Services România, a afirmat: "Parteneriatul Ipsos Interactive Services - Ascendis îşi propune creşterea rolului cercetării de piaţă online şi mobile în România. Peste 70% dintre români au un smartphone, iar 45% dintre ei au achiziţionat cel puţin un produs on-line în ultimul an. Mai mult de 75% dintre cei care locuiesc în mediul urban au acces la internet, iar pentru a le înţelege comportamentul şi pentru a le oferi soluţii personalizate, culegerea de date online şi mobile joacă un rol important prin prisma acurateţei şi vitezei. În plus, oferă şi avantajul de a observa şi analiza comportamentul consumatorilor în timp real".
Înfiinţată în urmă cu 20 de ani, Ascendis are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanţă, teambuilding, e-learning, certificări HR şi LSS, limbi străine şi well-being. Grupul este deţinut de patru parteneri români - Florin Rădulescu, Marius Opriş, Sorin Păun şi Andrei Goşu - care deţin, fiecare, câte 25% din acţiuni. Ascendis are în prezent o echipă de 70 de consultanţi şi facilitatori şi un portofoliu de peste 500 de clienţi constanţi.