ASCENTA, divizia de consultanţă IT a Softwin continuă colaborarea cu OTP Bank România, printr-o extensie a soluţiei software pentru automatizarea proceselor de creditare. Noua aplicaţie înseamnă implementarea, în cadrul bancii, a două noi fluxuri de business, pentru creditele ipotecare şi respectiv cele de nevoi personale cu ipotecă.
Proiectul iniţial a constat în realizarea soluţiei de informatizare a fluxului de documente de aprobare pentru creditele de nevoi personale.
Soluţia permite automatizarea procesului de transmitere electronică a dosarelor de credite de nevoi personale, din sucursale la Centrul de Procesare, automatizarea fluxului de aprobare a creditelor, precum şi realizarea unui depozit central de date din dosarele de credit, din care se pot obţine rapoarte de monitorizare a activităţii.
Pe lângă extensia pentru creditele ipotecare şi a celor de nevoi personale cu ipotecă, al doilea proiect vizează includerea în aplicaţie a modificărilor generate de aprobarea de către BNR a noilor norme de creditare.
Aceasta a doua etapă a proiectului, în curs de realizare, va extinde flexibilitatea nucleului aplicaţiei, astfel încât să poată fi uşor create noi fluxuri de business şi pentru alte produse de creditare, fluxuri similare cu cele existente, chiar de către specialiştii IT ai OTP Bank România.
"OTP Bank România a colaborat cu ASCENTA în anul 2007 pentru dezvoltarea şi implementarea unui sistem de management al documentelor şi flux operational pentru un produs de creditare retail. Soluţia implementată reprezintă totodată un instrument de monitorizare şi control asupra produsului bancar dar şi un instrument de evaluare şi optimizare a resurselor umane implicate în procesul de aprobare", a precizat Mihaela Pavel, Director Direcţia Operaţiuni, OTP Bank România.
Echipa de proiect a fost alcatuită din specialişti ASCENTA cu experienţă în dezvoltarea de aplicaţii de gestiune de documente (Document Management) şi fluxuri de busines bancare.
"Colaborarea dintre ASCENTA şi OTP Bank a vizat iniţial o soluţie de Document Management. După primele discuţii, am ajuns la concluzia că această soluţie necesită şi reconfigurarea proceselor interne din bancă, specialiştii ASCENTA urmând să ţină cont în dezvoltarea sistemului şi de implementarea noilor fluxuri şi procese. Având în vedere aceste aspecte, flexibilitatea şi excelenta colaborare dintre cele două echipe au fost esenţiale pentru succesul implementării, precum şi pentru dezvoltarea ulterioară a sistemului", a adaugat Emanuel Oană, Financial Sector Manager, ASCENTA.