Ascenta, divizia de consultanţă IT a Grupului Softwin estimează pentru anul viitor o creştere a cererii pentru soluţiile dedicate gestiunii riscurilor în timp real pe fondul crizei financiar-bancare şi aduce pe piaţă noi servicii specializate, arată un comunicat al companiei remis azi NewsIn.
"Evenimentele recente din piaţă au pus o presiune extrem de ridicată pe operaţiunile de trezorerie. Este crucial să avem un mediu tehnic de încredere pentru actualizarea poziţiilor în timp real, gestiunea riscului şi pentru menţinerea unui flux normal de tranzacţionare. Fără acest tip de aplicaţie ar fi dificil de coordonat operaţiunile zilnice în această perioadă de criză economică globală", a declarat Zsolt Tarján, din partea GE MoneyBank Ungaria, unul dintre clienţii InFoRex, software ce face parte din portofoliul Dorsum, partener Ascenta din 2007.
În contextul crizei financiar bancare, Ascenta oferă pentru piaţa românească Sistemul Integrat de Trezorerie InFoRex, aplicaţie care realizează managementul operaţional al trezoreriei băncilor şi a altor corporaţii care activează pe pieţele monetare, valutare, pieţe de capital, precum şi pe pieţe de produse financiare derivate. Potrivit reprezentanţilor companiei, sistemul transferă toate detaliile tranzacţiilor într-o structură integrată, facilitând obţinerea de informaţii actualizate asupra tranzacţiilor respective.
"În condiţiile actuale ale pieţei, o astfel de soluţie permite reducerea costurilor şi monitorizarea în timp real a trezoreriei, iar modificările neaşteptate în sistemul financiar-bacar pot fi evidenţiate cu uşurinţă. Aplicaţia este adaptată contextului economic din regiune şi a fost implementată deja cu succes în câteva bănci importante din Europa Centrală şi de Est", a declarat directorul Financial Services al Ascenta, Emanual Oană.