ASCENTA, divizia de consultanţă IT şi soluţii software a Grupului Softwin, a prezentat în faţa reprezentanţilor industriei asigurărilor, reuniţi la evenimentul FIAR 2007, soluţiile sale dedicate pieţei asigurărilor, în perspectiva liberalizării pensiilor private.
Prezentările susţinute la FIAR, cel mai important eveniment business-to-business din industria Asigurărilor din Europa de Est, au avut ca scop introducerea pe piaţa autohtonă a soluţiilor IT pentru eficientizarea proceselor de business, dar şi soluţia pentru managementul pensiilor private. ASCENTA îşi demonstrează astfel preocuparea de a veni în întâmpinarea provocărilor industriei de Asigurări în contextul dinamicii pieţei şi a schimbărilor legislative relativ frecvente, atât prin soluţii sale tradiţionale de CRM şi eLerning adaptate industriei asigurărilor, cât şi prin soluţiile dedicate sistemului de pensii private.
"Participarea la FIAR ne-a confirmat interesul industriei Asigurărilor pentru soluţiile IT oferite de ASCENTA, care optimizează activitatea în industrie, în perspectiva intrării în sistemul de pensii private a cel puţin 2,5 milioane de clienţi noi, o dată cu liberalizarea pieţei. Pe de altă parte, ASCENTA a prezentat cu această ocazie soluţii care răspund cerinţelor tuturor jucătorilor din acest domeniu", a declarat Bogdan Dobrică, Business Line Manager ASCENTA.
Ajuns la ediţia a zecea, evenimentul FIAR 2007 (21-25 mai 2007) a reunit la Sinaia peste 500 de specialişti din industria Asigurărilor, interesaţi de evoluţiile din domeniu şi dinamica pieţei româneşti. Până la 1 august 2007, toţi angajaţii în vârstă de până la 35 de ani trebuie să-şi aleagă fondul de pensii private. Sistemul devine operaţional de la 1 ianuarie 2008 şi presupune direcţionarea a două procente din salariul lunar brut al angajatului de la actuala casa de pensii de stat către un fond de pensii private. Indicele va creşte cu câte 0,5% în fiecare an şi nu presupune vreun efort financiar suplimentar din partea angajatului. Cine nu va opta pentru un fond privat, va fi direcţionat de stat, obligatoriu, către unul din fondurile de pe piaţă. Mai bine de 2,5 milioane de români vor intra în acest sistem.
În acest context, ASCENTA vine cu soluţiile dedicate pensiilor private şi anume Clavis Pension şi Clavis Asset Management. Primul produs a fost conceput pentru susţinerea activităţii zilnice a administratorilor fondurilor de pensii. Sistemul oferă susţinerea completă a activităţii operaţionale, având capacitatea de a înregistra un număr nelimitat de membri, oferind de asemenea suport pentru procedurile de decontare şi cele administrative. Pe lângă aceasta, acoperă integral funcţionalităţile de backoffice, gestionare de portofolii, monitorizare limite, management de risc, generând situaţii şi rapoarte obligatorii.
Clavis Asset Management susţine activitatea societăţilor de administrare a investiţiilor şi a fondurilor de investiţii. Este un sistem integrat care acoperă toate funcţiile de front office, back office, risk management şi contabilitate necesare managementului de portofolii. Sistemul furnizează informaţiile necesare deciziilor investiţionale, calcule de randament, rapoarte către clienţi, rapoarte obligatorii către autorităţi şi alte instrumente utile managementului.
În plus, ASCENTA oferă companiilor din domeniu servicii de call-center şi management al relaţiilor cu clienţii, precum şi soluţii de training online pentru echipele de vânzări şi ceilalţi angajaţi sau colaboratori ai firmelor de asigurări.