Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) este indignată de decizia Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de a aplica o sancţiune simbolică, în valoare de doar 100.000 lei, companiei de asigurări Euroins, potrivit unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Marian Lazăr membru ASSAI, a declarat: "Această decizie este o dovadă evidentă că ASF girează abuzurile acestei Euroins, sancţionând la nivel de S.R.L. compania cu cele mai multe reclamaţii din ţară. ASF, instituţia statului care ar trebui să protejeze drepturile asiguraţilor şi ale păgubiţilor, ignoră zecile de mii de reclamaţii ce sunt depuse de aceştia, coabitând cu asigurătorul împotriva drepturilor păgubiţilor şi respectării legii".
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) informează că această amendă reprezintă doar 10-20% din debitele restante faţă de o singură o unitate service care efectuează reparaţii auto, mai informează sursa.
"Pentru o companie care raportează într-un singur an vânzări de 1,3 miliarde de lei o sumă de 100.000 lei nu reprezintă nici amendă, nici sancţiune. Însă, în acest mod înţelege ASF să protejeze drepturile cetăţenilor împotriva abuzurilor asigurătorilor RCA", a adăugat preşedintele ASSAI.
Din altă perspectivă, valoarea cumulată a salariilor lunare ale membrilor Consiliului ASF: Elena Doina Dascălu, Gabriel Grădinescu, Cristian Roşu, Ştefan Daniel Armeanu, Jozsef Birtalan, Ioan Gheorghe Ţara, Aura Gabriela Socol, Ovidiu Răzvan Wlassopol este de peste 4 ori mai mare decât amenda propusă Euroins. În acest context, preşedintele ASSAI subliniază că "indiferenta lor nu face altceva decât să jignească munca tuturor angajaţilor din ramurile industriei automotive, o industrie care plăteşte contribuţii semnificative la bugetul de stat şi contribuie la creşterea economică".
1. Raspuns la articolul de mai sus, comentariu asocia
(mesaj trimis de Radu în data de 06.02.2020, 16:05)
In opinia unitatilor reparatoare, asiguratorii trebuie sa se supuna tuturor cerintelor. Din pacate, nivelul daunelor este unul crescut si datorita faptului ca unele uniati reparatoare SRL-uri, practica tarife de manopera si preturi piese mult mai mari chiar si decat cele practicate de unitati reparatoare cu renume (reprezentante). Personal, am fost racolat de un service...nu dau nume, acesta propunandu-mi sa-l mandatez si se va ocupa de tot. Bineinteles ca am refuzat. Ideea este ca in orice activitate este cate o hiba blocata de legislatie. Oare legislatia unitatilor reparatoare nu este incalcata? Autoritatile cate monitorizeaza unitatile reparatoare, Garda de Mediu sau altii, de ce nu fac verificari cu privire la depozitarea deseurilor(mase plastice, uleiuri...etc)., calitatea lucrarilor de reparatii (poate unii folosesc piese aftermarket dar tarifeaza originale, sau chiar din dezmembrari). Oare de ce mai exista in Romania parcuri de dezmembrati? Cred ca un autovehicul dezmembrat este automat scos din circulatie. Oare de ce legislatia din Romania accepta vanzarea acestor piese provenite de la autovehicule dezmembrate/casate? Oare nu se gandeste nimeni ca siguranta cetatenilor este pusa in pericol prin inlocuirea unor piese cu altele deja uzate sau after market? Poate in viitorul apropiat vom citi si un articol cu privire la o analiza a tuturor neconformitatilor. Poate un consumator misterios va face studii inopinate in domeniul acesta auto.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.02.2020, 18:14)
ASF obliga asiguratorii sa achite milioane de EURO catre grupul AUTOCAR coordonat de Pandele si mafia politica!