Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) consideră că revendicările lucrătorilor din cadrul Societăţii de Transport Bucureşti (STB) sunt legitime şi în acord cu interesele bucureştenilor care utilizează transportul în comun, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Toţi cei care i-au acuzat de hoţie pe lucrătorii de la STB pentru simplu fapt că şi-au cerut drepturile trebuie să ceară scuze de urgenţă acestor oameni. Poate că în zilele următoare şi profesorii vor solicita mai mult respect şi recunoaşterea meritelor lor pentru munca depusă. Guvernanţii şi susţinătorii lor ne vor spune atunci că profesorii fură creta şi buretele de la şcoală, doar pentru a nu răspunde unor cereri legitime?", a declarat senatorul Claudiu Târziu, co-preşedinte AUR.
Potrivit sursei citate, pentru deblocarea situaţiei şi pentru preîntâmpinarea apariţiei unor cazuri similare, AUR va susţine următorul set de măsuri:
1.Adoptarea unui program anual de achiziţii de mijloace de transport în comun, susţinut de la bugetul de stat. Pentru bugetul din 2023 şi anii următori, vom solicita alocarea a 20 de milioane de euro anual de la bugetul de stat. Aceşti bani, proveniţi şi din impozitele şi taxele plătite de cetăţenii şi firmele din Bucureşti, vor ajunge la Primăria Generală special pentru achiziţii de produse noi, furnizate de industria naţională. Acest plan de înnoire a parcului auto din Bucureşti, prin alocări de la bugetul de stat, va funcţiona în paralel cu achiziţiile realizate din fonduri europene.
2.AUR dă asigurări angajaţilor STB că nu vor rămâne fără locuri de muncă şi că nimeni nu va fi sancţionat disciplinar pentru că a participat la grevă. Eficientizarea STB nu are sens a fi făcută prin eliminarea lucrătorilor, ci prin creşterea productivităţii şi impunerea unui management performant. AUR se opune categoric externalizării serviciilor către companiile de partid şi vom bloca orice încercare de a se face acest lucru.
3.Vom cere viitoarei conduceri a STB să prezinte un plan de eficientizare a companiei, care să nu implice demiterea angajaţilor, ci mutarea lor pe poziţii direct implicate în activitatea curentă principală. În cadrul STB lucrează oameni care au peste 50 de ani şi a căror capacitate de adaptare la piaţa muncii este redusă, dar a căror vastă experienţă poate fi valorificată într-o altă poziţie din cadrul companiei.
4.Vom implementa modificări legislative pentru a ne asigura că toate salariile mici din ţară vor fi indexate cu inflaţia şi pentru asigurarea unor condiţii de muncă mai bune. Vom face în aşa fel încât să existe sancţiuni pentru cei care nu respectă contractele colective de muncă. Muncitorii au şi drepturi, nu doar obligaţii. AUR va face demersuri pentru revizuirea legislaţiei muncii, alături de sindicatele şi asociaţiile profesionale, astfel încât să existe un raport echilibrat între drepturi şi obligaţii, pentru fiecare parte implicată. Dialogul social între angajaţi, angajatori şi autoritatea publică trebuie să devină unul real, nu să fie doar mimat sau chiar inexistent, cum se întâmplă în prezent.
5.Contractul de mandat al lui Adrian Criţ trebuie să se oprească pe 15 martie 2022, aşa cum este prevăzut. Postul său trebuie scos la concurs, pentru a fi ocupat de altcineva, pe criterii clare de transparenţă şi competenţă. Numirile politice şi directoratele provizorii trebuie să înceteze. Primarul Nicuşor Dan este dator să facă demersurile necesare pentru organizarea acestui concurs.
"Românii trebuie să fie solidari şi să nu se lase dezbinaţi. Unii politicieni ar vrea să-i întoarcă pe bucureşteni împotriva lucrătorilor de la STB. Este o capcană, în care nu trebuie să cădem. Şoferii profesionişti câştigă în mediul privat, în medie, de două ori mai mult, iar cei care fac curse internaţionale chiar de 4 ori mai mult. Ameninţările cu desfacerea contractelor de muncă sunt manipulatorii şi ridicole, deoarece STB nu poate găsi pe piaţa internă un număr atât de mare de profesionişti dispuşi să lucreze cu o salarizare sub nivelul pieţei", a subliniat deputatul George Simion, co-preşedinte AUR.