Compania Autoliv România, care îşi are head-office-ul în Braşov, a încheiat anul 2014 cu 7.800 de angajaţi, 1.500 dintre aceştia fiind recrutaţi anul trecut. Firma are facilităţi de producţie în Braşov, Sfântu Gheorghe, Lugoj, Timişoara şi Reşiţa. După 17 ani de la startul activităţii în România, compania produce şi dezvoltă în ţara noastră toată paleta de produse a grupului.
Firma a finalizat anul trecut relocarea unei fabrici din cadrul diviziei de centuri de siguranţă din Doebeln, Germania. "Prin urmare, la Braşov se vor realiza în urma acestui transfer noi modele de centuri pentru companii precum General Motors, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, Jaguar Land Rover sau Volvo", a declarat Ionel Fierbinţeanu, Country Manager Autoliv România.
"Avem la Braşov producţie de centuri de siguranţă, producţie de chingă şi de arcuri retractoare (componente ale centurii de siguranţă), producţie de generatoare de gaz şi module pentru airbag şi un impresionant centru de dezvoltare şi testare, unde putem realiza teste complexe, statice şi dinamice, chiar şi teste complete cu autovehicule. (...) Un lucru de remarcat este că în ultimii ani, pe lângă activităţi de producţie, compania a reuşit să aducă în Braşov responsabilităţi importante pe partea de achiziţii, servicii financiare şi IT, angajaţii din Braşov fiind implicaţi şi derulând proiecte şi activităţi globale şi regionale. Toate acestea au făcut din Autoliv România cea mai mare locaţie a grupului din Europa şi una dintre cele mai importante din lume", a mai arătat Fierbinţeanu.
• Afaceri de 500 de milioane de euro în 2014
Autoliv România a încheiat 2014 cu afaceri de 500 de milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de anul trecut. "Investiţiile realizate au fost de aproximativ 20 de milioane de euro şi au fost destinate dezvoltării facilităţilor de producţie şi creşterii capacităţii de absorbţie a noilor cereri de volume", a mai spus managerul subsidiarei grupului mondial Autoliv Inc.
Pentru anul acesta, compania are în curs de construcţie peste 20.000 de metri pătraţi de clădiri în Braşov, Lugoj şi Sfântu Gheorghe. "Toate aceste noi facilităţi de producţie vor acomoda proiecte noi şi vor fi finalizate până la sfârşitul acestui an. Planurile sunt ambiţioase şi compania estimează că investiţiile vor fi mai mari decât în anul ce a trecut. De asemenea, perspectivele sunt ambiţioase şi privind cifra de afaceri şi numărul de angajaţi", au precizat reprezentanţii Autoliv, fără a face publice cifrele ţintite în 2015. " Bilanţul nostru nu se rezumă la cifre de producţie, comenzi livrate, cifre de afaceri realizate şi clienţi satisfăcuţi. Bilanţul nostru cel mai însemnat presupune zeci de mii de vieţi salvate şi alte milioane de accidente grave prevenite", a mai comentat Fierbinţeanu.
• 1,3 milioane de volane livrate de la Sfântu Gheorghe
La Sfântu Gheorghe, Autoliv are o fabrică de volane, fiind, totodată, cel mai dinamic angajator din judeţul Covasna. În 2014, din fabrica din Sfântu Gheorghe s-au livrat către clienţi peste 1,3 milioane de volane, din peste 600 de modele, iar până la finalul lui 2015, diversitatea de modele va ajunge la peste 2.900. Fabrica are în prezent peste 2.000 de angajaţi.
Fabrica Autoliv din Sfântu Gheorghe are o suprafaţă totală de 37.000 mp de teren, din care 12.000 mp construiţi. Clădirea a fost achiziţionată în 2012 de la producătorul de pantaloni LRO, companie controlată de omul de afaceri Keresztes Zoltán, care producea aici pantaloni sub brandul Brax.
• 2.500 de angajaţi la Lugoj
La Lugoj, în judeţul Timiş, Autoliv deţine o fabrică cu peste 2.500 de angajaţi, unde se produce materialul textil pentru airbag-uri. "Calitatea produselor livrate şi implicarea angajaţilor au fost premisele unei dezvoltări şi creşteri continue a acestei divizii, ce a presupus şi deschiderea unui satelit la Reşiţa", spun reprezentanţii companiei. Tot în zona de vest, în Timişoara, compania are un centru de dezvoltare de sisteme electronice de siguranţă (de exemplu night vision). "În Timişoara se programează sistemele de siguranţă active, sisteme ale viitorului", a comentat Ionel Fierbinţeanu.