Autorităţile de Management (AM) şi viitorii beneficiari de fonduri europene pot accesa modulele de Contractare şi de Achiziţii pentru proiectele depuse şi evaluate în sistemul informatic integrat MySMIS2014, a anunţat, ieri, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE), într-un comunicat de presă.
În comunicatul citat se arată: "Serviciul Coordonare SMIS din MDRAPFE anunţă că, împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, a pus la dispoziţia Autorităţilor de Management (AM) şi viitorilor beneficiari de fonduri europene modulele de Contractare şi de Achiziţii pentru proiectele depuse şi evaluate în MySMIS2014. Operaţionalizarea modulului Contractare permite AM şi beneficiarilor să semneze contracte mai rapid, debirocratizează, standardizează şi transparentizează precontractarea în sistem. Beneficiarul este informat despre stadiul proiectului său şi nu mai este nevoit să depună pe hârtie documente suplimentare necesare contractării".
Potrivit ministerului de resort, modulul Achiziţii are scopul de a sprijini managementul proiectelor prin corelarea în cadrul MySMIS2014 a informaţiilor referitoare la achiziţiile realizate de solicitanţi cu informaţiile din cererile de finanţare. În acest modul sunt înregistrate date despre etapele achiziţiilor efectuate în cadrul proiectelor (iniţiere, derulare, evaluare, atribuire şi modificare prin acte adiţionale), asigurându-se monitorizarea procedurilor de achiziţii în cadrul proiectului, transmite Agerpres.
Sursa citată precizează: "Ca urmare a operaţionalizării acestui modul, secţiunea Plan de Achiziţii din cererile de finanţare va avea introduse automat informaţiile completate de către solicitant în modulul de achiziţii (similar cu secţiunea Solicitant, unde nu se completează informaţii, ci sunt încărcate automat din meniul aferent entităţii juridice)".
Pentru perioada de programare 2014-2020, Regulamentul Uniunii Europene nr. 1303/2013 creează obligaţia statelor membre de a asigura schimbul electronic de date între beneficiari şi structurile din sistemul de management şi control, permiţând beneficiarilor să prezinte, într-o singură transmitere, toate informaţiile necesare. Pentru a respecta aceste obligaţii, România dezvoltă sistemul informatic integrat MySMIS2014.
Sistemul a fost lansat public în data de 28 martie 2016 şi are funcţionale, în prezent, modulele Definire apel (dedicat AM), Depunere cerere de finanţare (dedicat solicitanţilor de finanţare), Evaluare şi selecţie proiecte (pentru AM şi solicitanţi), Contractare (pentru AM şi solicitanţi), respectiv Achiziţii (pentru solicitanţii de finanţare).
Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene precizează că modulul Implementare proiect, dedicat AM şi solicitanţilor de finanţare, se află în dezvoltare.