Târgul de maşini Autovit a înregistrat în intervalul ianuarie-noiembrie 2008 creşteri ale vânzărilor de până la 25%, faţă de perioada similară a anului 2007 a declarat pentru NewsIn directorul de marketing al târgului, Dinu Nicolescu. În primele 11 luni ale anului în curs, Autovit a comercializat pe piaţa autohtonă un număr total de 76.751 automobile, acest lucru ducând la o creştere mică cuprinsă între 20-25% faţă de intervalul ianuarie-noiembrie al anului 2007 a precizat directorul de marketing, Dinu Nicolescu.
Nicolescu a adăugat că actuala criză economică a dus la o scădere a numărului de maşini second hand în România, Autovit înregistrând pierderi de până la 40% începând luna septembrie a anului în curs până în prezent.
"Nu avem momentan niciun fel de perspective comerciale pentru anul viitor, fiind la mâna guvernului nu putem decât să aşteptăm să se definitiveze legea privind taxa de poluare şi apoi vom acţiona ca atare"", a menţionat Nicolescu.
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) achiziţia de autoturisme rulate a înregistrat, anul acesta, o creştere de aproape 100%, în 2008 comercializându-se aproape 170.000 unităţi, iar importul necontrolat de maşini second hand este unul din principalele cauze ale fenomenului.
"Din cele 391.336 autovehicule vândute în România în primele nouă luni ale anului, 168.339 unităţi constituie numărul de maşinil rulate deja, procentul de maşini second hand comercializate în ţară crescând faţă de anul trecut cu 98,5%", a precizat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.