BMW anticipează pentru 2018 un profit înainte de taxe de aproximativ 10,7 miliarde de euro, apropiat de cel din 2017, chiar dacă a programat investiţii în activităţi de cercetare şi dezvoltare de peste 11 miliarde de euro, relatează Business Week, citat de News.ro.
Grupul a raportat ieri rezultatele pe anul 2017, anunând cheltuieli impresionante pentru pregătirea trecerii de la motoarele cu combustie la cele electrice şi la vehiculele autonome.
Anul trecut, cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare şi investiţii de capital au crescut cu o cincime, la uriaşa sumă de 10,8 miliarde de euro, care este mai mare decât vânzările generate de Tesla. Între timp, pierderile pentru revânzarea vehiculelor diesel date în leasing au urcat an de an.
BMW a reuşit totuşi să obţină un profit net de 9 miliarde de euro şi un flux de capital liber de 4,5 miliarde de euro din operaţiunile legate de automobile.
Compania intenţionează să cheltuiască în acest an cu aproape 1 miliard de euro mai mult pentru cercetare şi dezvoltare şi încă se aşteaptă la un profit înainte de taxe similar cu cel din 2017, de aproximativ 10,7 miliarde de euro.
Raportul arată că BMW se descurcă bine cu aceste cheltuieli, dar preţul acţiunilor sugerează altceva. Acţiunile sunt tranzacţionate la de 7,8 ori profitul prognozat, ceea ce este puţin, dar totuşi uşor peste rivalul Daimler.
Este greu de afirmat ce ar putea face BMW mai mult pentru a schimba percepţia pieţei. Compania a promis deja 12 modele de vehicule integral electrice până în 2025 şi are deja o divizie de c