Ministrul Sănătăţii, Florian Bodog, a anunţat, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută în judeţul Dâmboviţa, că Institutul Cantacuzio va începe să producă vaccinuri în aproximativ trei ani. Ministrul a precizat că trebuie aduşi specialişti în cadrul Institutului pentru că, la momentul la care acesta a rămas fără finanţare, specialiştii de top de acolo au plecat, potrivit unei surse din presă.
Bodog a declarat, citat de News.ro: "Institutul Cantacuzino poate să producă vaccinuri cam în trei ani, dar în această perioadă el poate să producă suplimentele pentru stimularea imunităţii, poate să înceapă să producă produsele pe care le-au avut - nu neapărat vaccinurile despre care vorbim, în speţă gripalul şi BCG, dar poate începe să producă unele lucruri. În acelaşi timp, trebuie să aducem specialişti, pentru că nu e niciun secret că, la momentul la care Institutul a rămas fără finanţare, specialiştii de top de acolo au plecat. Noi trebuie să aducem specialişti acolo, trebuie să construim o nouă linie de producţie şi totul trebuie să fie făcut pe o bază sănătoasă".
Ministrul Sănătăţii a precizat că îşi doreşte siguranţă în ceea ce priveşte procesul de fabricaţie, informează sursa.
Ministrul Sănătăţii a subliniat: "Ne dorim să avem vaccinuri sigure pentru populaţia României, ne dorim să avem siguranţă în ceea ce priveşte procesul de fabricaţie şi ne dorim să avem o linie de fabricaţie care să nu fie autorizată la presiunea unui ministru, ci să fie autorizată pentru că merită să fie autorizată".
1. De ce trei ani?
(mesaj trimis de justinianus în data de 12.08.2017, 09:32)
De ce trei ani? Atat este necesara pornirea unei sarje de vaccinuri? Sau codosii straini blocheaza iar reluarea productiei , prin tradatorii din Institut? Apropos, ce se mai aude cu calaul institutului, Boda junior si cu directorul infractor, care au oprit procesul de productie?
1.1. Sa incercam o noua abordare! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Victor Cionga în data de 12.08.2017, 12:53)
Daca se doreste cu adevarat revigorarea Institutului Cantacuzino ar trebui, in primul rand, sa se inteleaga (pe baza unei analize profesioniste si obiective) de ce s-a ajuns unde s-a ajuns. Imi pare rau sa o spun, dar ma tem ca orice comisie formata doar din somitati locale nu va da de cap problemelor - au fost prea multe interese in care au fost implicate multe "somitati". Daca nu ma inseala memoria (scuze, daca gresesc!), la un moment dat s-a luat un credit de la Banca Mondiala, credit consumat fara rezultatele pozitive; se soptea atunci ca nu este clar ce s-a facut cu banii (adevarat sau nu, nu stiu). La un moment dat, prin 2007-2008 se vorbea in piata ca privatizarea Institutului avea ca scop patrimoniul imobiliar al acestuia; indiferent daca a fost adevarat sau nu, cert este ca privatizarea a fost blocata. Oricum este clar ca solutiile incercate pana acum au fost esecuri. Abordarile a cel putin patru guverne succesive (ma refer la strategia, finantarea si management-ul Institutului) s-au dovedit defectuoase. In aceste conditii, cred ca este nevoie de o noua viziune. Cum tot ne va vizita in curand Presedintele Macron, poate ca o colaborare cu Ministerul Sanatatii din Franta si/sau cu Institutul Pasteur din Paris ne-ar fi de ajutor. Sincer, ma indoiesc ca se va face ceva constructiv pe partea romana dat fiind ca oamenii par incremeniti in proiect; vad ca moda politicienilor romani este sa “se bata” in declaratii si sa puna la punct multinationalele. O asemenea abordare nu va ajuta productia de vaccinuri; vom continua sa le importam – fapt ce, pana acum, nu a deranjat pe nimeni in Ministerul Sanatatii. Ca fiu mai clar se poate discuta (daca avem cu cine!) o idee de eficientizare printr-un proiect de tip "joint venture" in care statul roman participa cu activele imobiliare si licentele aferente; partenerul trebuie sa fie o firma straina reputabila (poate controlata de un alt stat). JV-ul opereaza fabricarea de vaccinuri pe baza unor contracte cadru clare cu statul roman care va garanta niste comenzi minime pentru urmatorii 10-20-30 de ani, urmand ca la sfarsitul perioadei convenite statul roman sa cumpere la un pret simbolic actiunile celuilalt actionar. Repet: e timpul sa iesim din tiparele care s-au dovedit nefunctionale. Sau macar sa incercam!