Anul acesta se conturează a fi unul dificil, în condiţiile conflictului de la graniţa României, şi este greu de realizat o estimare cu privire la evoluţia pieţei de leasing operaţional, a afirmat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Bogdan Apahidean, directorul general al LeasePlan România, liderul pieţei locale de leasing operaţional. Potrivit acestuia, situaţia curentă este una atipică care vine după ce pandemia a provocat un blocaj la nivel de dezvoltare al business-ului. Directorul LeasePlan a punctat că cererea de leasing operaţional a rămas totuşi constantă pe parcursul ultimilor doi ani, iar dezvoltarea flotelor de vehicule electrice depinde de subvenţiile acordate sub formă de ecotichete şi investiţiile în dezvoltarea infrastructurii staţiilor de încărcare.
Bogdan Apahidean a declarat: "Anul trecut a fost un an după o perioadă de pandemie, anul acesta ne confruntăm din nou cu o situaţie atipică şi cu o situaţie cu care nu suntem învăţaţi. Dorim să venim în sprijinul clienţilor care se vor reorienta de la autovehicule noi către piaţa de autovehicule second-hand. (...) Pandemia a însemnat un blocaj la nivelul de dezvoltare al business-ului pentru că oamenii aveau cu totul alte griji decât să-şi facă planuri pentru maşinile noi. În paralel, nici clienţii care aveau contracte în derulare nu au returnat maşinile şi au fost prelungite contractele pentru că nu au putut lua o decizie cu privire la maşina nouă. Deci pe portofoliul existent lucrurile au fost stabile. Pe partea de «new business» şi dezvoltare lucrurile au fost o perioadă îngheţate. (...) Pentru anul acesta, suntem abia în luna martie, avem un conflict la graniţă şi este greu de făcut o estimare (cu privire la evoluţia pieţei şi a afacerilor companiei)".
LeasePlan România, liderul pieţei locale de leasing operaţional cu active în valoare de peste 150 de milioane de euro, a deschis ieri un nou show dedicat autovehiculelor rulate Carnext. Deschiderea de ieri a celui de-al treilea showroom din Bucureşti al companiei a marcat practic cei 15 ani de activitate de pe piaţa din România, perioadă în care LeasePlan România a ajuns la 14.000 de vehicule în administrare. În total, de la intrarea din 2007 pe piaţa locală, compania a încheiat 42.000 de contracte de leasing operaţional şi a vândut 30.000 de maşini prin remarketing, din care 5.000 către clienţii de retail.
LeasePlan operează în prezent şi o divizie specială de închiriere de maşini, accesibilă printr-o platformă dedicată, precum şi o flotă de maşini electrice.
Apahidean a mai declarat: "Clienţii existenţi au la îndemână aplicaţia «MyLeasePlan», prin intermediul căreia pot să programeze cu uşurinţă operaţiunile de întreţinere şi reparaţii la partenerii agreaţi, să genereze rapoarte financiare pentru fiecare autovehicul, să printeze RCA-uri şi CIV-uri, să deschidă dosare de daună. Clienţii potenţiali pot achiziţiona online autovehicule rulate prin intermediul site-ului nostru sau să opteze pentru leasing la un autovehicul nou prin DigitalShowroom".
Oficialii companiei au mai precizat că piaţa de leasing operaţional reprezintă undeva la 15% din piaţa auto din România.
Potrivit directorului LeasePlan, se observă în România o întoarcere la normalitate în ceea ce criveşte gradul de utilizare al vehiculelor, asta însemnând parcurs, mentenanţă sau daune.
"Din punct de vedere al sectoarelor de business, cererea de leasing operaţional a rămas constantă. Ponderea vehiculelor electrice în flota LeasePlan România este în linie cu dezvoltarea acestui segment în piaţa auto locală. Considerăm că acest segment va urma un trend ascendent depinzând de subvenţiile acordate sub formă de ecotichete şi investiţiile în dezvoltarea infrastructurii staţiilor de încărcare", a mai afirmat Apahidean.
Totodată, întrebat cu privire la lipsa de maşini secondhand la dealerii din România, Daniel Ciochină, directorul segmentului de remarketing de la LeasePlan, a confirmat că există o problemă însă aceasta a apărut din cauza prelungirii contractelor pe fondul pandemiei.
"Avem maşini în stoc, maşini abia sosite în parc şi care au intrat în procesul de returnare. Într-adevăr, ne afectează şi pe noi, s-au prelungit contractele şi automat s-au produs întârzieri în zona de returnare. (...) În prezent, interesul pentru autovehicule rulate este în creştere având în vedere termenele de livrare pentru autovehiculele noi. Credem că migrarea clienţilor dinspre zona de autovehicule noi către cele rulate în căutarea unor soluţii de mobilitate imediată, vă presupune ridicarea standardelor în piaţă de autovehicule second hand ajutând şi mai mult la cizelarea acesteia", a adăugat Ciochină.
LeasePlan oferă clienţilor rulaj de bord certificat pentru autovehicule, maşini cu istoric complet, transparenţă privind starea vehiculului, garanţie 12 luni, posibilitate de retur şi primire bani înapoi şi livrare gratuită în toată ţara.