BOGDAN CHIRIŢOIU: "Nu sunt confortabil că Transporturile leagă plata privatizării CFR Marfă de decizia Concurenţei"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 11 iulie 2013

"Nu sunt confortabil că Transporturile leagă plata privatizării CFR Marfă de decizia Concurenţei"

Fenechiu: "Sper ca până săptămâna viitoare să avem toate avizele, ca să putem semna contractul"

Contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă este, încă, în stand-by, semnarea acestuia lăsându-se aşteptată în fiecare săptămână.

Dacă în urmă cu şapte zile ministrul transporturilor Relu Fenechiu aproape că dădea asigurări că acest contract va fi semnat astăzi, ieri, oficialul ne-a spus că speră să facă acest lucru săptămâna viitoare.

"Mai avem de obţinut avizul Consiliului Concurenţei pe contractul de privatizare a CFR Marfă, pentru ca Hotărârea să treacă de Guvern şi să putem semna. Sper ca până săptămâna viitoare să avem toate avizele obţinute. În orice caz, potrivit strategiei, termenul pentru obţinerea avizelor era 9 iulie, deci nu suntem foarte întârziaţi".

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, ne-a spus că, în principiu, nu are nimic de obiectat în ceea ce priveşte aprobarea Hotărârii de Guvern care stabileşte principalele obiective ale contractului de vânzare-cumpărare.

Domnia sa ne-a declarat: "Nu am o problemă cu semnarea contractului. Am transmis şi Guvernului că nu avem probleme cu Hotărârea de Guvern. Singura rezervă pe care mi-am exprimat-o se referă la faptul că Ministerul Transporturilor a legat plata tranzacţiei de decizia Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte formarea unei posibile concentrări economice. Sincer, nu mă simt prea confortabil cu acest lucru. Se poate proceda şi aşa, dar nu este obligatorie asocierea celor două operaţiuni, nu este automată această legătură".

În draftul contractului de vânzare cumpărare a pachetului majoritar de acţiuni de la CFR Marfă au apărut unele modificări, care au fost trimise spre avizare Consiliului Concurenţei.

Astfel, termenul de plată a celor 202 milioane de euro oferite, pentru achiziţia a 51% din CFR Marfă, de către Grup Feroviar Român (GFR), care a fost desemnat câştigătorul licitaţiei de privatizare a operatorului feroviar de marfă, ar putea fi prelungit.

Documentul precizează: "Prin derogare de la pct. 7.4 lit. a) din Strategia de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA (...), transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor de vânzare şi plata integrală a preţului de cumpărare vor avea loc în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care toate condiţiile suspensive prevăzute în contract, inclusiv aprobarea tranzacţiei de către autorităţile de concurenţă competente, sunt îndeplinite".

Ministrul transporturilor anunţa, în 20 iunie, când a fost desemnat câştigătorul, că GFR îşi asumă plata integrală a sumei de 202 milioane de euro în interval de 60 de zile de la semnarea contractului, refuzând, astfel, condiţia pusă de Grup Feroviar Român de a face plata în rate.

Dacă, însă, noul proiect legislativ va fi aprobat în forma propusă, GFR va putea să facă plata în circa şase luni - termenul legal în care autorităţile de Concurenţă trebuie să se exprime în legătură cu această tranzacţie. Consiliul Concurenţei va stabili dacă, prin achiziţia CFR Marfă, care are o cotă de circa 50% din piaţa de profil, de către GFR, cu o cotă de piaţă de aproximativ 30%, se va forma o concentrare economică.

Relu Fenechiu ne-a mai spus că a discutat cu conducerea CFR Marfă pentru ca activitatea companiei să fie desfăşurată, în această perioadă, într-un mod foarte transparent, pentru a nu apărea nicio problemă.

Domnia sa ne-a mai precizat: "Aştept să semnăm contractul şi să văd banii în contul ESCROW, după care aştept să văd cele 202 milioane de euro de la investitor".

Referitor la cât de legală este modificarea termenului de plată, domnul Fenechiu ne-a precizat, săptămâna trecută: "Există o întreagă echipă de jurişti care se ocupă de legalitatea acestui contract, iar eu sunt sigur că toate clauzele sale sunt legale".

Numărul total de acţiuni care fac obiectul vânzării, precum şi preţul pe acţiune vor fi determinate la data finalizării tranzacţiei, astfel încât să reflecte procentul de 51% din întregul pachet, în funcţie de modificările capitalului social al CFR Marfă ca efect al conversiei creanţelor statului faţă de societate în acţiuni şi/sau în urma reducerii capitalului social ca urmare a transferului unor active ale CFR Marfă către alte societăţi aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum şi/sau în urma majorării capitalului social cu valoarea terenurilor pentru care a fost obţinut certificat de atestare a dreptului de proprietate, mai arată proiectul legislativ.

Înainte de finalizarea procedurii de licitaţie, datoriile CFR Marfă la stat, de circa 1,8 miliarde lei, au fost şterse prin conversie în acţiuni, iar o parte din activele companiei, în valoare de 63,8 milioane de lei, au fost transferate către alte entităţi din subordinea MT.

GFR, parte a Grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnat câştigător în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, în data de 20 iunie 2013.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb