Bolt anunţă cea mai mare rundă de finanţare menită să extindă şi mai mult prezenţa serviciilor companiei şi să accelereze tranziţia de la maşinile personale la mobilitatea partajată, în oraşe, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Runda de investiţii de 628 de milioane de euro a fost condusă de Sequoia Capital, Fidelity Management şi Research Company LLC, cu participarea Whale Rock, Owl Rock (o divizie a Blue Owl), D1, G Squared, Tekne, Ghisallo şi alţii, crescând evaluarea companiei Bolt la 7,4 miliarde de euro.
Markus Villig, fondator şi CEO Bolt, a declarat: "De zeci de ani, oraşele au fost construite pentru maşini, nu pentru oameni. Acest lucru a dus la un trafic nesustenabil, la poluare şi la restrângerea spaţiilor publice, în beneficiul locurilor de parcare. Considerăm că această abordare este depăşită.
În ultimii opt ani, am dezvoltat servicii care oferă alternative mai bune şi mai accesibile pentru aproape toate scopurile pe care le serveşte o maşină personală. Colaborăm cu oraşele pentru a ajuta oamenii să treacă la vehicule uşoare - cum ar fi trotinetele şi bicicletele electrice - şi la opţiuni de mobilitate partajată, cum ar fi ride hailing şi car sharing, pentru a transforma zonele urbane în spaţii durabile şi primitoare.
De aceea, anunţăm această nouă rundă de finanţare - cea mai mare din istoria noastră - care ne va ajuta să construim un viitor în care oraşele să fie mai puţin aglomerate, mai puţin poluate şi cu mai multe spaţii verzi, oraşe în care oamenii se pot deplasa cu uşurinţă, într-un mod sigur şi sustenabil."
Trotinetele electrice oferite de Bolt sunt utilizate de peste 100 de milioane de clienţi din 45 de ţări şi peste 400 de oraşe din Europa şi Africa. Portofoliul Bolt include, de asemenea, serviciul de ride hailing, serviciul de car-sharing - Bolt Drive - serviciul Bolt Food, care permite utilizatorilor să comande mâncare de la restaurante şi Bolt Market, un serviciu de livrare a produselor alimentare şi nealimentare în 15 minute.
Bolt Market, unul dintre cele mai noi servicii ale companiei, a fost dezvoltat şi lansat în timpul pandemiei şi operează deja zeci de magazine, în zece ţări din Europa. Cu această nouă investiţie, Bolt Market îşi va accelera rapid expansiunea în 2022 şi intenţionează să aibă sute de magazine operaţionale până la sfârşitul anului.