Bosch se extinde prin înfiinţarea unei noi entităţi legale în Timişoara, Bosch Global Business Services SRL, decizie care va avea impact asupra unui număr de aproximativ 1.400 de angajaţi. Divizia Global Business Services va fi transferată din Bosch Service Solutions SRL, firmă prezentă în Timişoara din 2007, către o nouă entitate juridică. Această hotărâre se bazează pe obiectivul de creştere şi consolidare a portofoliului de servicii. Schimbarea organizaţională nu va avea niciun impact asupra condiţiilor de muncă ale angajaţilor transferaţi, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, cu o prezenţă globală ce cuprinde peste 12.000 de angajaţi, Bosch Global Business Services furnizează servicii end-to-end, deservind peste 300 de entităţi juridice Bosch. În Timişoara, divizia oferă o gamă diversificată de servicii administrative, îmbunătăţind eficienţa operaţiunilor interne ale Bosch. Departamentul de controlling din Timişoara gestionează o serie de servicii, de la extragerea datelor financiare, estimarea şi planificarea bugetelor şi raportarea către managementul de top Bosch. De asemenea, divizia livrează servicii în domeniul financiar - contabil pentru Grupul Bosch. În departamentul de resurse umane, echipa oferă sprijin esenţial pentru procesele de HR din cadrul entităţilor Grupului Bosch din regiunea EMEA. În plus, în cadrul echipei de logistică, lucrează specialişti ce oferă suport tehnic şi logistic pentru sistemele de gestionare a informaţiilor. Mai mult, departamentul de achiziţii gestionează planificarea cererilor, selecţia furnizorilor, negocierile de preţ şi managementul contractelor, contribuind la optimizarea operaţiunilor lanţului de aprovizionare Bosch. De asemenea, entitatea gestionează şi ordinele de călătorie şi procesele pentru cererile de rambursare.
"Până acum a fost o călătorie interesantă. Continuăm să investim puternic în extinderea portofoliului nostru de servicii pentru a acoperi toate domeniile shared services şi pentru a gestiona complexitatea sarcinilor pentru echipele stabilite. În acelaşi timp, ne străduim să înţelegem cât mai bine nevoile clienţilor noştri şi să le transpunem în măsuri pentru a deveni un furnizor de servicii de cinci stele. Comunitatea puternică de la Bosch Global Business Services din Timişoara, formată din oameni extraordinari care lucrează în toate procesele end-to-end, este cel mai mare atu al nostru pentru a creşte valoarea şi a impulsiona transformarea digitală, preluând din ce în ce mai mult responsabilitatea pentru astfel de subiecte" , a declarat Martin Gladigow, director general al Bosch Global Business Services în Timişoara. Bosch Global Business Services se află printre cele mai mari centre de Shared Services din Europa de Est, promovând inovaţia şi asigurând livrarea continuă a serviciilor de înaltă calitate pentru diviziile interne.
Cu peste 10.000 de angajaţi în întreaga lume, Bosch Service Solutions este un furnizor internaţional de top de servicii bazate pe tehnologie. Centrul din Timişoara este un jucător cheie în livrarea serviciilor IT şi software pentru Grupul Bosch şi clienţii externi, care operează în diverse sectoare de afaceri, cum ar fi automotive, telecomunicaţii şi producţie. Punctul forte al companiei constă într-un nivel înalt de abilităţi tehnologice şi în diversitatea sa lingvistică, oferind servicii în 15 limbi străine. Orientarea către client a condus la parteneriate de afaceri de lungă durată.
Locaţia oferă servicii de top cum ar fi: experienţa clienţilor, suport tehnic şi IT, managementul comenzilor, asistenţă producţie, dezvoltare software, DevOps, automatizare, management de proiect. De peste 15 ani, unul dintre cele mai importante servicii este cel de asistenţă IT de nivel 1, 2 şi 3 pentru angajaţii Bosch din întreaga lume. "Misiunea noastră este să oferim clienţilor noştri o experienţă care depăşeşte cu mult aşteptările lor. În ultimii 17 ani am crescut alături de clienţii noştri, ridicându-ne constant nivelul de expertiză, calitatea serviciilor pe care le furnizăm şi extinzându-ne serviciile dincolo de domeniul iniţial. Feedback-ul pozitiv constant pe care îl primim de la clienţii noştri îmi spune că echipa noastră face o treabă grozavă", a declarat Raluca Românu, director general al Bosch Service Solutions în Timişoara.