Procesul de re-branding Vita Baby dezvoltat de BrandTailors a contribuit la creşterea semnificativă a cotei de piaţă a brand-ului în doar 8 luni de la implementarea noii soluţii de ambalaj, în contextul unor investiţii minime în activităţi de trade marketing.
Compania Orhei Vit JSC, liderul categoriilor sucuri şi piureuri de fructe pentru copii (0 - 3 ani) pe piaţa din Republica Moldova prin intermediul brand-ului Vita Baby, decide la sfârşitul anului 2007 abordarea unei noi strategii de brand management. Decizia s-a fundamentat pe nevoia de securizare a cotei de piaţă ca reacţie a consolidării poziţiilor competitorilor globali - Nestle, Hipp sau Heinz.
La momentul noiembrie 2007, obiectivul declarat al Orhei Vit îl reprezenta consolidarea brand-ului de produs prin schimbarea poziţionării de preţ şi a strategiei de brand în vederea transformării Vita Baby într-un jucător capabil să ţină piept competitorilor din segmentul de preţ mediu. Anterior implementării acestei decizii, Vita Baby concura direct cu alte brand-uri locale din segmentul de preţ "economy".
Procesul de lucru a debutat cu un audit al pieţei şi al Vita Baby în contextul respectiv, în urma căruia consultanţii BrandTailors au au definit noua promisiune a brand-ului: "Cu Vita Baby masa devine o joacă de copii!". Ulterior, designerii BrandTailors au creat noua identitate şi un concept de ambalaj ancorate în noua promisiune a brand-ului. Execuţia noului design de etichete s-a realizat pe baza unui sistem grafic pus la punct de către membrii echipei BrandTailors pentru a facilita introducerea de noi SKU-uri în portofoliul brand-ului Vita Baby.
"Lansarea noii soluţii de brand s-a demonstrat a fi un real succes, cota de piaţă în volum crescând cu 8% în doar 8 luni de la implementare. Proiectul de re-branding a fost susţinut doar prin activităţi de trade marketing, astfel rezultatul care susţine eficacitatea soluţiei BrandTailors este incontestabil. În mod obişnuit, efectele unei soluţii de branding sunt aproape imposibil de izolat, dată fiind dublarea acesteia de investiţii masive în comunicare ATL. În mod paradoxal, în cazul proiectului Vita Baby mă bucură faptul că Orhei Vit a alocat un buget redus comunicării, demonstrandu-se astfel impactul decisiv al soluţiei de branding
semnate de BrandTailors." - a declarat Alina Crangă, Account Manager BrandTailors.
Proiectul de re-branding Vita Baby este al doilea caz de succes după Bankia (brand de apă plată al The Coca-Cola Company pe piaţa bulgară) în care echipa BrandTailors demonstrează capacitatea de a gestiona brand-uri cu aceeaşi măiestrie atât la nivel local cât şi internaţional. Pentru începutul anului 2010, echipa de consultanţi şi designeri BrandTailors pregăteşte introducerea unui brand românesc pe o piaţă vest-europeană.
BrandTailors este compania de consultanţă strategică şi design de brand care în peste 5 ani de activitate a dezvoltat parteneriate de durată cu companii reputate pe plan internaţional şi local precum Cadbury, Unilever, Orkla Foods, Caroli Foods, Pambac, Ulker, Ţiriac Holdings, Lagardere, GlaxoSmithKline etc.
Eficacitatea gândirii strategice şi abordării creative a fost confirmată în peste 70 de proiecte de anvergură, de-a lungul cărora echipa de consultanţi BrandTailors a făcut dovada profesionalismului în furnizarea serviciilor de creare de identitate verbală şi vizuală, design de ambalaj şi materiale de comunicare, consultanţă în evaluare şi (re)definire de brand, auditare şi revitalizare a culturii organizaţionale.
BrandTailors a redefinit standardele în peste 30 de categorii de produse şi servicii dezvoltând proiecte de revitalizare a numeroase brand-uri cunoscute precum Kandia, Laura, Magura, ROM, Papi, Silvana, Ardealul, Wiesana, Tomi, Eurovita, Loteria Română, Ana Holdings, Europa FM, Radio 21, Liberty Parade, Bankia, Class Living, UTV, Prodlacta, BCR Open Romania, Vita Baby şi a creat brand-uri de succes precum Grania, Gata, Planorama, Edenia, Vertaria, Fulg De Vară, Flavora, Vibe FM, Unlock Market Research, RoREN, JocoLoco şi Cher Patissier