CFR a publicat pe portalul SEAP anunţul de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii legăturii feroviare către viitorul aeroport Internaţional de la Ghimbav.
Prin acest proiect se doreşte legarea gării Braşov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei şi construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate a legăturii feroviare dintre Braşov şi aeroportul din apropiere este 1,2 milioane lei. Gara Ghimbav este situată la 8 kilometri de gara Braşov pe magistrala M200 Braşov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici, neelectrificată pe mai bine din jumătatea sa. Feldioara este la 21 km de Braşov, iar Bod este la 12 km, ambele fiind pe M300 Braşov - Sighişoara - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.
Lucrările la aeroportul Braşov au început de câţiva ani, dar au cunoscut intermitenţe în derularea lor. Proiectul a demarat în 2012, pista a fost construită în 2014, iar lucrările ulterioare au fost amânate de mai multe ori. Cu toate acestea, autorităţile locale promit că aeroportul Braşov va fi funcţional, în 2021, şi spun că au început discuţiile cu tour-operatorii.
Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a declarat, recent, că în luna martie va fi dat ordinul de începere a lucrărilor la terminalul de pasageri, lucrările urmând să fie finalizate în termen de 9 luni, conform contractului semnat cu antreprenorii. "Dacă nu vor apărea probleme în ceea ce priveşte derularea contractelor de lucrări, atât pentru terminal, cât şi pentru balizaj, la finalul acestui an, 90% din aeroportul de la Ghimbav va fi finalizat", a subliniat Adrian Veştea, pentru cotidianul local Bună Ziua Braşov.
El a precizat că viitorul aeroport din Braşov va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare.