Grupul francez de retail Carrefour a afişat azi o scădere cu 44,7% a profitului net în 2008, la 1,27 miliarde euro, ca urmare a scăderii vânzărilor şi reducerilor de preţuri pentru a face faţă competiţiei pe piaţa internă, potrivit Reuters.
Profitul operaţional (EBIT) a scăzut cu 16,8%, la 2,77 miliarde euro, nivel mult sub estimările analiştilor, de 3,27 miliarde euro.
"Anul trecut, mediul a fost marcat de o inflaţie alimentară şi o încetinire importantă în al doilea semestru", a subliniat grupul, într-un comunicat.
Carrefour şi-a propus să investească în acest an 600 milioane euro pentru a-şi întări dinamica comercială şi să facă economii de costuri de funcţionare de 500 milioane euro.
"Într-un mediu ce rămâne dificil, privilegiem relansarea dinamicii comerciale, însă în acelaşi timp vrem să ne îmbunătăţim funcţionarea şi şă ne reducem costurile", a declarat directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.