Actualizare 12:02 Rewe anunţă că se va concentra pe dezvoltarea business-ului de discount în România cu Penny după vânzarea Billa
Vânzările Penny în România au crescut cu aproximativ 14% în primele nouă luni ale anului 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar grupul Rewe, care deţine reţeaua de magazine, se va concentra pe dezvoltarea acesteia după vânzarea magazinelor Billa către Carrefour, se arată într-un comunicat de presă.
"Rewe Group se va concentra în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount în România cu Penny. Prin concentrarea pe business-ul de discount, Rewe Group poate dezvolta în mod ideal strategia de creştere în România", a declarat Frank Hensel, CEO Rewe International AG si reprezentant general al grupului.
Grupul renunţă la supermarketurile româneşti, prin vânzarea celor 86 de filiale Billa către compania franceză de retail, Carrefour.
"Un acord de confidenţialitate a fost încheiat cu privire la detaliile contractului de cumpărare. Preluarea va avea loc sub forma unui acord de preluare acţiuni şi este supusă aprobării autorităţilor competente din domeniul concurenţei", se mai arată în comunicatul citat.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul 1 în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 181 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri "Carrefour", 99 supermarketuri "Market", 43 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact" şi un magazin de comerţ online.
Fondată în 1927 în Koln, Rewe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de retail şi turism din Germania dar şi din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariaţi în 12 ţări europene grupul are 15.000 magazine iar în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 51 de miliarde de euro.
------
Carrefour anunţă azi semnarea unui acord de achiziţie a societăţii Billa România, cu Grupul Rewe. Repartizate pe întreg teritoriul românesc, cele 86 de supermarketuri Billa România reprezintă o suprafaţă de vânzare totală de 83.000 de m2, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.. Datorită acestei achiziţii, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-şi astfel oferta multiformat şi mergând totodată mai aproape de clienţii săi. Realizarea acestei operaţiuni rămâne supusă aprobării de către Consiliul Concurenţei, se mai arată în comunicat.