Retailerul francez Carrefour nu va majora preţurile la produsele alimentare în perioada sărbătorilor de iarnă, chiar dacă producătorii vor scumpi anumite produse, cum ar fi cele lactate. "În magazinele noastre, în perioada sărbătorilor de iarnă, nu se vor majora preţurile produselor alimentare, indiferent de majorările anunţate de producători. Vrem ca toţi clienţii care ne calcă pragul în această perioadă să beneficieze de preţuri similare cu cele practicate până acum. Pentru aceasta, ne menţinem marja de profit foarte mică, a se citi zero, dar purtăm şi discuţii cu furnizorii pentru a obţine preţuri mici", a declarat, ieri, Andreea Mihai, directorul de marketing Carrefour România, citată de NewsIn. În opinia doamnei Mihai, o eventuală scumpire ar putea duce la scăderea vânzărilor: "Automat, orice creştere de preţ atrage scăderea vânzărilor, pentru că românii nu au o putere de cumpărare foarte mare. Interesul nostru este să menţinem preţurile în toate hipermarketurile din reţeaua Carrefour".
Producătorii au anunţat că preţul laptelui va creşte cu 10%-15%, din cauza scumpirii furajelor şi carburanţilor. În schimb, producătorii de carne de porc au informat, recent, că nu vor creşte preţul cărnii de porc în perioada sărbătorilor de iarnă.
Principalii operatori de hipermarketuri de pe piaţa românească de retail estimează în luna decembrie o creştere a vânzărilor cu cel puţin 50% comparativ cu rulajul înregistrat într-o lună obişnuită, în special la produsele specifice sărbătorilor.
Carrefour România estimează afaceri de peste 800 milioane de euro anul acesta
Retailerul francez Carrefour estimează că va realiza o cifră de afaceri de peste 800 milioane de euro anul acesta, cu mai mult de 30% faţă de 2006, a anunţat ieri directorul general al operaţiunilor Carrefour în România, Jacobo Caller. "Anul acesta, cifra noastră de afaceri va depăşi 800 milioane de euro, urmând ca anul viitor să trecem de pragul de un miliard de euro", a declarat directorul general al operaţiunilor Carrefour în România, care a precizat că în 2006 lanţul Carefour a avut o cifră de afaceri de 609 milioane de euro în România.
Jacobo Caller a explicat că cifra de afaceri previzionată pentru anul acesta va fi realizată fără a pune la socoteală vânzările Artima, deoarece retailerul francez aşteaptă încă o decizie a Consiliului Concurenţei (CC) pentru preluarea lanţului de supermarketuri Artima, şi prin urmare, previziunile sunt făcute doar pentru Carrefour. "După Crăciun sperăm să avem răspunsul Consiliului Concurenţei privind preluarea lanţului Artima", a declarat Caller în cadrul unei conferinţe de presă organizată pentru a anunţa un parteneriat cu Omniasig.
Carrefour România a semnat un acord de preluare a lanţului de supermarketuri Artima, pentru 55 milioane de euro, cu scopul de a-şi consolida poziţia de piaţă. Reţeaua Artima operează 21 de magazine, concentrate în vestul ţării, cu o suprafaţă totală de vânzări de 21.000 de metri pătraţi, care se vor adăuga unei suprafeţe de circa 80.000 metri pătraţi spaţiu comercial operat de Carrefour în ţară (un hipermarket Carrefour are în mod normal o suprafaţă cuprinsă între 8.000 şi 10.000 metri pătraţi).
Omniasig vinde produse de asigurare pentru populaţie în reţeaua de magazine Carrefour
Omniasig, în parteneriat cu Carrefour, lansează din 15 decembrie mai multe tipuri de asigurări destinate populaţiei, iar poliţele vor putea fi încheiate la standurile plasate în reţeaua de magazine din ţară a retailer-ului, au precizat, ieri, reprezentanţii celor două companii. Carrefour şi Omniasig lansează mai multe tipuri de asigurări, printre care RCA, Casco, asigurări de locuinţe, de bunuri şi asigurări de călătorie.
"Vom construi produse speciale pentru acest parteneriat, uşor vandabile şi care să atingă cel mai bine domeniul de retail al asigurărilor. De asemenea, în contrapartidă, compania noastră va promova într-un mod optim serviciile şi produsele Carrefour prin întreaga reţea Omniasig", a declarat preşedintele companiei de asigurări Omniasig, Constantin Toma.
Punctele de vânzare pentru produsele de asigurare vor fi amplasate în magazinele Carrefour din ţară şi în agenţiile Carrefour Voiaj.
Omniasig estimează că va încasa 5 milioane euro din vânzarea poliţelor de răspundere civilă auto (RCA) ca urmare a parteneriatului încheiat cu reţeaua Carrefour. "Vrem să depăşim 50.000 de clienţi şi să înregistrăm venituri de 5 milioane euro din vânzarea poliţelor RCA în lunile decembrie 2007 şi ianuarie 2008, ca urmare a încheierii acestui parteneriat", a precizat Toma.
El a adăugat că acest parteneriat este încheiat până la jumătatea anului 2008 şi poate fi prelungit pentru următorii trei ani. Preşedintele Omniasig a garantat potenţialilor clienţi că, în cursul anului viitor, vor găsi toate tiputile de produse specifice unei familii.
Directorul general al Carrefour România a precizat, însă, că înainte de a încheia acest parteneriat a consultat ofertele a opt companii de asigurări, dar a ales în cele din urmă societatea Omniasig şi pentru că reprezintă un brand.
Pe piaţa românească a hipermarketurilor sunt prezenţi momentan cinci mari operatori internaţionali şi anume Carrefour care deţine 10 magazine, Kaufland care deţine 31 de magazine, Real Hypermarket cu 12 magazine, Cora cu trei magazine şi Auchan cu patru magazine. Pe lângă aceştia mai este prezent şi singurul operator de hipermarketuri cu capital românesc şi anume Pic Group care are trei magazine, urmând să mai deschidă două unităţi până la finele lunii.
Carrefour va deschide la Brăila un nou hipermarket după o investiţie de 25 milioane euro
Retailerul francez Carrefour va deschide joi, 13 decembrie, un nou hipermarket la Brăila în urma unei investiţii de 25 milioane euro, au declarat ieri reprezentanţii companiei într-o conferinţă de presă. "Noul hipermarket va avea o suprafaţă de 13.000 metri pătraţi, din care 8.000 metri pătraţi va fi spaţiul destinat vânzării. Complexul va beneficia de 600 de locuri de parcare în momentul deschiderii, la care se vor mai adăuga alte 600 de locuri, după finalizarea construirii parcării", a declarat Andreea Mihai.
Andreea Mihai a mai spus ca hipermarketul de la Brăila este cel de-al 11-lea din reţeaua Carrefour din România şi va avea 600 de angajaţi.
Carrefour a deschis în octombrie în centrul comercial Polus din Cluj, al zecelea hipermarket din ţară, după o investiţie de 20 milioane euro. Hipermarketul, Carrefour din Cluj are o suprafaţă de vânzare de 8.400 metri pătraţi şi o galerie comercială cu peste 200 de magazine. Tot în octombrie Carrefour a deschis la Iaşi primul hipermarket din Moldova, în centrul comercial Felicia, după o investiţie de 20 milioane euro.