Cât de mult trebuie să se teamă francizaţii de schimbările din sistemul de franciză?

Corina Driga
Ziarul BURSA #Companii #Franciză / 2 noiembrie 2007

Cât de mult trebuie să se teamă francizaţii de schimbările din sistemul de franciză?

Schimbarea poate da naştere unor emoţii extreme în cazul fiecăruia dintre noi. Schimbarea poate fi terifiantă, dar şi distractivă sau chiar să ne întristeze. Cel mai bine se poate vedea aceasta în cadrul acelor emisiuni TV gen "transformare extremă", fie că este vorba de o locuinţă, de o afacere sau de stilul de a se îmbrăca al unei persoane. Schimbarea poate fi o forţă puternică în dezvoltarea unei francize. În cele mai multe cazuri, capacitatea de a recunoaşte necesitatea unei schimbări poate reprezenta diferenţa între eşecul conceptului unei francize şi abilitatea sa de a-şi atinge potenţialul complet. Francizorii care se tem de schimbare riscă să împiedice însăşi dezvoltarea afacerii. Dacă afacerea nu se dezvoltă, aceasta riscă să piardă piaţa de desfacere deoarece sunt din ce în ce mai mulţi oameni, mai multe case, mai multe maşini, mai multe animale de companie şi, în general, mai mulţi clienţi, în fiecare zi. Cineva le va oferi acestora produse şi servicii, iar acel cineva aţi putea fi chiar dumneavoastră.

"Nimic nu e constant în afara schimbării," este o zicală. Şi în afaceri şi în franciză, schimbările survin în mod constant, fie că este vorba de schimbări ale pieţei, ale situaţiei legislative şi politice, cu impact asupra economiei, fie că este vorba de schimbări legate de consumatori. Moda se schimbă. Tehnologiile se schimbă. Obiceiurile consumatorilor se schimbă.

Un francizor trebuie să urmeze cursul schimbărilor dacă doreşte ca reţeaua sa de franciză să reziste în timp. Iar pentru potenţialii francizaţi, alegerea unui sistem care să reziste ani îndelungaţi este extrem de importantă. Bineînţeles că potenţialul francizat vrea să lucreze cu un produs sau un serviciu care va exista pe piaţă ani îndelungaţi. De aceea, specialişti în franciză îi sfătuiesc pe cei care vor să achiziţioneze o franciză, să aleagă un produs care cel puţin pare să aibă o piaţă stabilă, nu doar un capriciu al modei. Dar aceasta nu este de ajuns.

Când alege un sistem de franciză în cadrul căruia să achiziţioneze o licenţă, potenţialul francizat ar trebui să urmărească şi evoluţia acelor afaceri care îl interesează în vederea cumpărării licenţei. Ideal ar fi să se aleagă o franciză care s-a dezvoltat prin aplicarea de inovaţii în tehnologie, management, etc.

Orice potenţial francizat ar dori să facă parte dintr-un sistem care trece cu bine peste probleme şi anticipează corect evoluţiile ulterioare ale pieţei şi afacerilor, mai bine decât concurenţa. Potenţialul francizat poate afla dacă acesta este şi cazul francizei care îl interesează şi poate lua hotărâri în deplină cunoştinţă de cauză pe baza trecutului companiei, a talentului celor care lucrează în cadrul ei, precum şi a modului cum a răspuns la provocări, cum a reuşit să treacă cu bine peste problemele cu care s-a confruntat. Astfel de informaţii se pot afla din publicaţii din domeniul afacerilor, fie că este vorba de publicaţii tipărite, fie de publicaţii online. Cât de rapid s-a adaptat francizorul la schimbările pieţei şi ce inovaţii a utilizat pentru a face acest lucru? Când şi cum a realizat o aducere la zi a afacerii sale; când a fost ultima dată când a făcut acest lucru?

Pe de altă parte, este foarte important ca francizorul să anticipeze corect evoluţiile pieţei, deoarece francizaţii vor fi cei care vor avea de suferit, fiindcă ei sunt cei care vor suporta investiţiile în noile echipamente şi/sau tehnologii pentru a fi în pas cu standardele care se schimbă prea des, ale francizei. Însă şi fără a opera schimbări şi a se adapta la evoluţiile pieţei o franciză "moare" încetul cu încetul, deoarece unităţile sale rămân fără clientelă. Prea multe schimbări, iar francizaţii vor plăti scump pentru a ţine pasul.

Un al doilea aspect legat de schimbarea în sistemul de franciză - chiar şi pentru produsele stabile, aflate în plină expansiune nu există garanţii că vor continua să se dezvolte şi în viitor. Desigur, lumea va continua să mănânce hamburgeri, mult timp de acum încolo. Cu toate acestea, însă, aceasta nu înseamnă că nu există posibilitatea ca restaurantele fast-food să înregistreze scăderi dramatice ale cifrei de afaceri sau să se confrunte cu diferite probleme.

De ce? Pentru că totul se schimbă: concurenţa schimbă mediul de afaceri, tehnologiile se schimbă, precum şi obiceiurile consumatorilor. Unele francize prosperă de pe urma schimbărilor, iar altele sunt prinse în capcană de propriile concepţii privind conservarea standardelor sistemului care poate au funcţionat cu ani în urmă, dar acum împiedică aducerea la zi a afacerii, a produselor şi a serviciilor sale destinate să satisfacă cererile şi nevoile clienţilor de mâine.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb