Cererea scăzută de băuturi răcoritoare şi deprecierea valutei pe pieţele emergente a dus la reducerea cu 93% a profitului net al Coca-Cola Hellenic, în primul trimestru din 2009, informează Financial Times.
Piaţa băuturilor răcoritoare din estul Europei a crescut cu o rată anuală de aproximativ 5 puncte procentuale între 2002 şi 2007, dar vânzările s-au diminuat din cauza veniturilor mai mici şi a faptului că oamenii au început să cumpere mai multă apă şi băuturi ieftine de la supermarket. Canadean, o companie care se ocupă cu studii de piaţă în domeniul băuturilor, a previzionat o reducere a ratei de creştere pentru această zonă în cursul anului.
CCH, care îmbuteliază produsele Coca-Cola în 27 de ţări europene şi Nigeria, a raportat un profit net, pe primul trimestru, de 1,9 milioane euro (2,5 milioane dolari) şi costuri de restructurare de 7,7 milioane euro.
Doros Constantinou, şeful executiv, a declarat că mediul economic este nesigur încă şi că pierderile pe piaţa valutară vor continua în cursul anului. El a refuzat să facă previziuni pentru 2009, dar a declarat că tendinţa din primul trimestru va continua şi în luna aprilie.