Actualizare 17:53 Creţu: "Până în 2020, timpul de călătorie cu trenul va fi redus cu 20%"
Până în anul 2020, unul din patru locuitori ai Bucureştiului va utiliza metroul, iar călătoria cu trenul pe toate căile ferate din reţeaua TEN-T se va reduce cu 20%, a declarat, astăzi, comisarul pentru politică regională Corina Creţu, cu ocazia aprobării Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Ea a precizat că POIM îi va permite României să atingă standardele europene în managementul deşeurilor şi a apei.
"Până în anul 2020 sper ca toată populaţia României să aibă acces la apă potabilă din orice sursă publică, iar 50% din deşeurile menajere să fie reciclate", a spus Creţu.
(A.C.)
---------------
Actualizare 15:22 Ponta: România riscă pierderea a 3,3 miliarde euro în urma anchetelor pe fonduri UE
România are programe cu finanţare europeană blocate în anchete în valoare de 3,3 miliarde euro, aferente exerciţiului 2007-2013, bani care ar putea fi pierduţi, a declarat vineri premierul Victor Ponta, la semnarea deciziei de aprobare a Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.
"E prima dată când vă spun, dar am cerut ministrului, am cerut tuturor instituţiilor, pe 2007-2013 avem programe de 3,3 miliarde de euro care sunt blocate în urma diverselor anchete şi pe care s-ar putea să-i pierdem, dacă nu reuşim până în decembrie să avem rezultatul acestor anchete. Să învăţăm din această experienţă dureroasă 2007-2013 şi în noul exerciţiu să nu mai avem niciun program blocat de anchete", a afirmat Ponta.
El a semnat vineri, la Palatul Victoria, împreună cu comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, decizia de aprobare a Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, program care cuprinde şi Masterplanul de transporturi.
---
Comisia Europeană a adoptat Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare al României (POIM) pentru perioada 2014-2020, în valoare de circa 9,5 miliarde euro din fondurile UE, aproape jumătate din cele 23 miliarde euro alocate României, vizând proiecte din transporturi, energie şi mediu.
"Luând în calcul şi cofinanţarea de la bugetul naţional, programul valorează peste 11,8 miliarde de euro dedicaţi creşterii economice şi creării locurilor de muncă", se arată într-un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene.
Astfel, Uniunea Europeană va investi 9,41 miliarde de euro în România în transporturi, mediu şi energie.
"Acest pachet de investiţii, cel mai mare program operaţional al României şi al doilea din Europa ca mărime, va contribui la dezvoltarea unui sistem de transport sustenabil şi ecologic, va proteja mediul şi va spori eficienţa energetică a ţării. Programul va consolida competitivitatea economică a României şi va aduce oraşele şi regiunile României mai aproape de Uniunea Europeană", a declarat vineri comisarul european pentru politică regională Corina Creţu.
Ea a îndemnat autorităţile să înceapă implementarea proiectelor cheie de infrastructură şi din domeniul resurselor naturale, care vor contribui "decisiv" la dezvoltarea României.
Programul va pune în practică Masterplanul de transport, strategia pentru următorii ani a sectorului românesc al transporturilor, care vizează să îmbunătăţească infrastructura deja existentă, să dezvolte un sistem de transport urban sustenabil şi să definitiveze reţeaua centrală TEN-T în România.
Creşterea eficienţei energetice, protejarea resurselor naturale şi încurajarea prevenirii riscurilor în ceea ce priveşte schimbările climatice reprezintă alte obiective importante ale programului pentru infrastructura mare.
Totodată, acesta va susţine capacitatea României de a-şi îndeplini obligaţiile din domeniul mediului, în special în ceea ce priveşte gestionarea resurselor de apă şi a deşeurilor.
Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, a declarat la jumătatea lunii iunie că prin Programul Operaţional Infrastructură Mare sunt alocate aproximativ trei miliarde de euro, inclusiv cofinanţarea naţională şi rezerva de performanţă, care acoperă doar parţial nevoile de investiţii din proiectele aflate în pregătire. O finanţare suplimentară va fi asigurată prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală, măsura de dezvoltare a infrastructurii în mediul rural.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 10.07.2015, 16:56)
Da, si cine plateste pentru asta? NU am auzit inca de demisii sau de demisionati din guvern sau/si agentii. Insa este bine ca veti majora salariile. Majorarile salariale din sistemul bugetar nu au nicio justificare. Nu se zaresc performantele si nici nu sunt mici in raport cu cele din sectorul privat (ci dimpotriva). In schimb, ar trebui redus ecartul dintre extreme (salariul minim si cel maxim). Avetii salarii foarte mari care vor deveni mult mai mari si salarii foarte mici care vor deveni un pic mai mari, ecartul majorandu-se.