Cefin Trucks, bilanţ pozitiv pe 2022

GEORGE MARINESCU
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 9 februarie 2023

"Difilcultăţile ne-au întărit firma şi anul trecut am realizat şi depăşit mai multe obiective. Ne-am menţinut poziţia fruntaşă în piaţă la vehiculele pentru servicii şi construcţii şi la vehiculele municipale, iar în privinţa vehiculelor rulate am înregistrat o creştere de 10% a numărului unităţilor vândute", a afirmat Stefano Albarosa, CEO al grupului AIC.

"Difilcultăţile ne-au întărit firma şi anul trecut am realizat şi depăşit mai multe obiective. Ne-am menţinut poziţia fruntaşă în piaţă la vehiculele pentru servicii şi construcţii şi la vehiculele municipale, iar în privinţa vehiculelor rulate am înregistrat o creştere de 10% a numărului unităţilor vândute", a afirmat Stefano Albarosa, CEO al grupului AIC.

Recesiunea, inflaţia şi crizele generate de războiul declanşat de Federaţia Rusă în Ucraina nu au afectat performanţele economice ale grupului AIC, care include în el brandurile Cefin Trucks şi Ford Trucks, a afirmat, ieri, Stefano Albarosa, CEO AIC Grup, în cadrul unei conferinţe de presă în care a prezentat rezultatele economico-financiare înregistrate la finalul anului trecut.

"2022 a fost un an foarte ciudat, cu un context economic dificil, recesiune şi inflaţie, dar lumea s-a descurcat pentru că sistemul economic a fost destul de rezilient. Contextul socio-politic a fost şi el dificil, din cauza războiului din Ucraina. Orice incertitudine nu ajută dezvoltarea, deoarece incertitudinea duce la amânarea investiţiilor, iar camioanele vândute de Cefin Trucks şi Ford Trucks sunt bunuri de investiţie. Prin prisma acestui context, a scăzut anmul trecut numărul de vânzări al autotractoarelor. Contextul financiar nu a ajutat nici el din cauza creşterii dobânzilor, care au dus la o creştere de 15-20% a ratelor plătite de un transportator pentru un camion. Un alt factor care şi-a spus cuvântul a fost întârzierea implementării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, deoarece mulţi dintre clienţii noştri aşteaptă banii din acest mecanism pentru a cumpăra un autocamion pentru domeniul construcţiilor. O cădere cu 36% a vânzării autocamioanelor aşa cum a fost aceea din 2022 nu s-a mai întâmplat de şapte ani. Peste toate acestea a venit şi contextul operaţional generat de problema privind microprocesoarele necesare, care a cauzat dificultăţi pe lanţul de aprovizionare cu autovehicule. 10-15% din scăderea vânzărilor a fost cauzată de lipsa microprocesoarelor. Dar mai mult decât întârzierea livrărilor, anul trecut ne-a afectat incertitudinea din lanţurile de aprovizionare. Cu toate acestea, începând din luna noiembrie lucrurile s-au reglat, iar din decembrie am început să recuperăm şi restanţele. Ceea ce s-a întâmplat în ultimele 18-24 luni e ceva ce nu am văzut niciodată. Dacă în anii dinainte de pandemie preţurile creşteau cu maximum 3% sau 4% pe an, iar pre-pandemie stagnaseră şi chiar scăzuseră un pic, în ultimele 24 luni au crescut cu 30% la care se adaugă rata dobânzii şi ajungi la 40-45%, ceea ce e un dezastru. Acum s-a potolit creşterea şi credem că lucrurile vor intra în normal. Difilcultăţile ne-au întărit firma şi anul trecut am realizat şi depăşit mai multe obiective. Ne-am menţinut poziţia fruntaşă în piaţă la vehiculele pentru servicii şi construcţii şi la vehiculele municipale, iar în privinţa vehiculelor rulate am înregistrat o creştere de 10% a numărului unităţilor vândute", a afirmat Stefano Albarosa, CEO al grupului AIC.

El a menţionat că, dacă anul trecut grupul economic a înregistrat 3000 de vehicule vândute şi înregistrate în ţara noastră, de la deschiderea activităţii şi până în prezent, scopul pentru anul 2023 şi pentru următorii ani este vânzarea a minimum 1000 de unităţi pe an în piaţa internă de autovehicule. La acest lucru va contribui şi divizia de servicii financiare din cadrul grupului AIC, divizie ce realizează o activitate de brokeraj financiar, care anul trecut a însemnat intermendierea a 35 milioane euro pentru finanţarea clienţilor care au dorit să cumpere vehicule de la Cefin Trucks şi Ford Trucks.

"Pentru anul 2023, ne dorim să dublăm numărul autotractoarelor vândute. Avem în vederea dezvoltarea unei companii independente de servicii financiare, deoarece divizia înfiinţată de noi a avut un start foarte bun, cu un volul de lucru impresionant. De asemenea dorim să dezvoltăm reţeaua de service-uri prin două noi locaţii, pe care le evaluăm acum la Constanţa şi Bistriţa. Avem în vedere şi un amplu program de digitalizare a aproape tuturor proceselor ce au loc în cadrul companiei. Digitalizarea este un factor esenţial pentru agilitate şi rezilienţă şi ne dorim să punem toate activităţile noastre sub aceeaşi umbrelă, prin digitalizare. Prin transparenţă vom optimiza procesele şi vom deveni mai eficienţi. (...) Pentru noi este foarte clar că viitorul este al serviciilor de post vânzare, al finanţării, deoarece diferenţierea produselor/vehiculelor de transport va fi dificil de realizat când se va trece la motorizarea electrică. De aceea trebuie să ne axăm pe servicii. Modelul de afacere va fi radical schimbat peste 5 ani. De aceea, ne dorim ca din cifra totală de afaceri estimată pentru anul 2023, adică 158 milioane euro, 40% să reprezinte intermedieri financiare şi să creştem acest procent şi în următorii ani, chiar şi în 2025, când preconizăm o cifră de afaceri de 210 milioane euro", a mai spus Stefano Albarosa.

Grupul a vândut anul trecut 7245 vehicule comerciale grele, de minimum 16 tone, ceea ce reprezintă o creştere cu 15,5% a unităţilor comercializate faţă de anul 2021.

"Segmentul care a crescut cel mai mult, cu 31%, este cel al autotractoarelor, care reprezintă 79% din piaţă, dar doar 4% din numărul autotractoarelor comercializate au fost pe Ford Trucks. La vehiculele specializate am înregistrat o creştere de 12%, iar la cele dedicate construcţiilor un minus de 36%. Ford Trucks a rămas în aceeaşi cotă de piaţă şi suntem pe locul cinci în toate brandurile de vehicule comerciale. Suntem lideri în segmentul de construcţii şi la vehicule specializate. Ford Trucks a înregistrat o involuţie pe autotractoare din cauza livrărilor întârziate, dar pe care le-am rezolvat pentru anul acesta. Vehiculele destinate construcţiilor reprezintă 28% din segmentul de piaţă. În ceea ce priveşte prognoza pentru anul 2023, estimăm că vânzările vor fi în acelaşi ritm înregistrat anul trecut, adică 7200 unităţi vândute în 2023, cu un mix mai favorabil pentru Ford Trucks faţă de anul 2022", a afirmat Raluca Rădulescu, director marketing şi PR.

În ceea ce priveşte vehiculele specializate şi vehiculele municipale, grupul AIC cu subdiviziunile Cefin Trucks şi Ford Trucks este lider de piaţă, cu o cotă de 30%, la vehiculele specializate, şi lider de piaţă, cu o cotă de 70%, la vehiculele municipale, domeniu în care a vândut anul trecut 650 de unităţi, majoritatea către companiile publice de salubrizare.

În ianuarie 2023, grupul AIC a devenit importator oficial al autobuzelor Otokar şi al vehiculelor comerciale uşoare (până în 12 tone) produse de compania din Turcia.

Anul trecut a fost un an ostil pentru anumite segmente, unul dintre acestea fiind cel al vânzării vehiculelor rulate/uzate, unde cifra de afaceri a scăzut cu aproape 30%. Cu toate acestea, FordTrucks a înregistrat o creştere de 10% a vânzărilor de vehicule rulate, care au dus la o majorare de 50% a cifrei de afaceri.

"În 2023, dorim să livrăm 650 vehicule rulate, faţă de cele 599 unităţi din 2022, ceea ce înseamnă că vom ajunge la o cifră de afaceri de peste 16,5 milioane euro. Din totalul vânzărilor de autotractoare şi autobasculante rulate, vrem ca 20% să fie din cadrul Ford Trucks. Un alt segment pe care dorim să îl creştem în domeniul vehiculelor rulate/uzate este exportul acestora. Vehiculele vechi care nu sunt căutate în România vor fi vândute la export şi estimăm o creştere cu 30% în 2023 a acestei activităţi", a precizat Paul Drăniceanu, directorul Diviziei vehicule rulate Cefin Trucks.

AIC Grup mai oferă clienţilor servicii post-vânzare şi asistenţă tehnică atât în Europa, cât şi în ţara noastră. În România, sunt 20 de service-uri partenere, din care opt aparţin AIC Grup, iar în Europa sunt 267 service-uri partenere pentru Ford Trucks. În service-urile din ţara noastră, valoarea pieselor de schimb pentru vehiculele clienţiloe AIC Grup s-a ridica în 2022 la 3,3 milioane euro şi se aşteaptă ca în 2023 ea să ajungă la 4,7 milioane euro, din totalul cifrei de afaceri, 7,7 milioane euro, care va fi cu aproape 27% mai mare faţă de anul trecut.

AIC Service Network deţine opt ateliere de lucru, la care se vor adăuga încă două în acest an, locaţii unde zilnic este realizată mentenanţa şi asistenţa tehnică pentru peste 100 camioane. Cifra de afaceri a reţelei de service-uri pentru anul acesta este estimataă la 18,47 milioane euro, cu 10% mai mult faţă de anul 2022, din care 9 milioane euro va reprezenta rulajul pieselor de schimb. În cursul anului 2023, în service-urile AIC Grup va fi realizată mentenanţa şi autobuzelor Otokar care circulă în Bucureşti şi în mai multe oraşe din ţară.

În ceea ce piveşte brandul Ford Trucks, acesta a vândut anul trecut 16.500 de vehicule noi, din care 7700 în cele 46 de state în care este prezent acest brand, iar restul în Turcia, a precizat Koray Kuvvet, managing director Eastern Europe&Balkans al Ford Trucks. În 2023, Ford Turcks doreşte să fie prezent în peste 50 de ţări, majoritatea din ele aflate în Europa, şi să producă peste 20.000 de vehicule. Menţionăm că respectivul brand va comercializa din 2030 numai vehicule a căror emisie de noxe este redusă cu 50%, iar din 2040 şi-a stabilit drept ţintă comercializarea doar a autovehiculelor cu emisii zero.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb