Central European Media Enterprises Ltd (CME) preia postul de televiziune croat Nova TV pentru aproximativ 24 de milioane de euro (29,5 milioane de dolari), sumă ce va fi plătită integral la momentul încheierii tranzacţiei, informează PR Newswire. Ca urmare a acestei mutări, CME intră pe piaţa media din Croaţia, devenind în acelaşi timp cea mai mare companie de televiziune din Europa Centrală şi de Est: opt reţele de televiziune în cinci ţări. Tranzacţia va fi definitivată pînă la sfîrşitul acestei luni.
Michael Garin, directorul general al CME, a declarat: "Pe parcursul ultimelor şase luni, ne-am sporit participarea în posturile de televiziune pe care le deţinem în România, am lansat un post nou în această ţară, iar acum ne facem intrarea pe piaţa din Croaţia".
Lansat în noiembrie 2000 în baza unei licenţe pe zece ani, Nova TV este primul post de televiziune privat din Croaţia ce are acoperire naţională. Nova TV acoperă aproximativ 85% din populaţia de 4,5 milioane de locuitori a Croaţiei. Grila postului conţine mai ales emisiuni de divertisment adresate publicului cu vîrsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani. Postul difuzează un număr în creştere de producţii locale, incluzînd ştiri, o emisiune de succes numită Story SuperNova, jocuri, concursuri, precum şi seriale şi filme străine. Cota de audienţă a postului a crescut cu mai bine de 50% pe parcursul anului trecut, atingînd o medie zilnică de 25% din totalul telespectatorilor. În urma lansării de către RTL, în mai anul acesta, a unui nou post de televiziune cu acoperire naţională, Nova TV a făcut faţă noii concurenţe mai bine decît cele două posturi de stat. Nova TV a anunţat venituri de 21 de milioane de euro în anul 2003 şi se aşteaptă să-şi menţina cota din piaţa publicităţii şi anul acesta.
Piaţa televiziunilor croate cuprinde patru posturi cu acoperire naţională: două de stat, HTV1 şi HTV2, precum şi două private: RTL şi Nova TV. La sfîrşitul anului trecut piaţa publicităţii televizate în Croaţia a fost estimată la 80 de milioane de euro şi se aşteaptă să crească la 85 de milioane de euro pînă la sfîrşitul acestui an.
Se estimează că publicitatea televizată reprezintă 60-65% din valoarea totală netă a pieţei publicităţii din Croaţia. Această ţară şi-a depus candidatura pentru calitatea de membru al Uniunii Europene în februarie 2003 şi speră să acceadă în 2007.